Autor: Katarzyna Knopik
Krok po kroku.. mówię! 5 rok życia dziecka
Piąty i szósty rok życia to czas ostatecznego kształtowania się systemu fonetyczno-fonologicznego. Dziecko nabywa wprawy w posługiwaniu się zdobytymi już umiejętnościami oraz stale uzupełnia swój system językowy o nowe zwroty, sformułowania i słownictwo.
Krok po kroku.. mówię! 4 rok życia dziecka
Czwarty rok życia to czas wzmożonej aktywności ruchowej oraz bardzo silny wzrost zainteresowania światem zewnętrznym. Dziecko coraz lepiej radzi sobie z wyrażaniem własnych potrzeb dzięki rozwijającym się kontaktom i umiejętnościom społecznym, jest ciekawe tego co się dzieje, obserwuje zjawiska, wyciąga wnioski i przenosi obserwacje na własne działania.
Krok po kroku.. mówię! 3 rok życia dziecka
Trzylatek wciąż doskonali swój system językowy, jego zasób słownictwa powinien być na tyle duży, by swobodnie porozumiewać się z otoczeniem. Bardzo silny wpływ na mowę dziecka ma mechanizm naśladownictwa, maluch bacznie obserwuje rzeczywistość i naśladuje już nie tylko słowa, gesty czy mimikę, ale także intonację, rytm i sposób mówienia dorosłego przejmując często niestety także nieprawidłowe wzorce i nawyki.
Krok po kroku.. mówię! 2 rok życia dziecka
Drugi rok życia dziecka to okres szybkiego wzrostu umiejętności językowych. Dzięki wzmożonej aktywności połączeń mózgowych jest to czas znacznej intensyfikacji doznań i wzrost umiejętności dziecka zarówno w kontekście językowym, motorycznym, ruchowym jak i poznawczym oraz myślowym.
Krok po kroku.. mówię! 1 rok życia dziecka
Krok po kroku.. mówię! to seria tekstów opisująca poszczególne etapy rozwoju mowy począwszy od poczęcia aż do osiągnięcia pełnej sprawności językowej. Wraz z Edukacyjna.pl będziemy podpowiadać jakie pomoce, materiały, zabawki i książki można wykorzystać, by wspomagać rozwój dziecka.
Krok po kroku.. mówię! Wstęp
Krok po kroku.. mówię! to seria tekstów opisująca poszczególne etapy rozwoju mowy począwszy od poczęcia aż do osiągnięcia pełnej sprawności językowej. Wraz z Edukacyjna.pl będziemy podpowiadać jakie pomoce, materiały, zabawki i książki można wykorzystać, by wspomagać rozwój dziecka.