Relacje
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Pomoc, która może zostać zastosowana w terapii zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych oraz w stymulacji rozwoju mowy dziecka zdrowego lub podczas nauki języka polskiego jako obcego.
Pomoc, która może zostać zastosowana w terapii zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych oraz w stymulacji rozwoju mowy dziecka zdrowego lub podczas nauki języka polskiego jako obcego.
przedstawiających osoby wykonujące podstawowe czynności.
Zastosowanie fotografii zamiast rysowanych obrazków sprawdza się najlepiej w początkach terapii. Materiał, z którym pracujemy, powinien być jak najbardziej konkretny i oczywisty w interpretacji.
będzie najskuteczniejsza jeśli uzupełnimy ten zestaw o zdjęcia domowników i innych osób znanych dziecku oraz ukochanego pupila, podejmujących codzienne, łatwe do nazwania czynności.
W pudełku znajduje się też siedem tabliczek z tworzywa i suchościeralne flamastry: czerwony i czarny.
początkowo zapisujemy (wielkimi literami) pytanie CO ROBI? oraz czasowniki kolorem czerwonym. Tabliczki umożliwiają podpisywanie zdjęć: PANI PIJE, KOT JE, CHŁOPIEC JEDZIE, OLA GRA.
Dzięki zastosowaniu ścieralnych tabliczek możemy dostosować podpis do wiedzy dziecka, nadać imię przedstawionej osobie lub uzupełnić zdanie o dopełnienie, kiedy dojdziemy do tego etapu. Możemy również podpisać samodzielnie wykonane zdjęcia domowników. Integralną częścią zestawu CZASOWNIKI jest PROGRAM SŁUCHOWY.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny).
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożonych dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych oraz dla osób dorosłych z afazją.
Pomoc przeznaczona dla dzieci uczących się podstaw reguł społecznych i językowych.
Zestaw jest przeznaczony dla dzieci, które poznały samogłoski i rozpoczynają naukę sylab otwartych.
Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją dzieci od 3. do 7. roku życia.
feedback Zgłoś komentarz