Co dzisiaj czuję? Czego dzisiaj potrzebuję? Plakat edukacyjny wielokrotnego użytku - Marta Bartosik-Piotrowska - Emocjolandia
Profesjonalne narzędzie do rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży — idealne do pracy w domu, szkole, przedszkolu, gabinecie terapeutycznym oraz poradni.
Dwustronny plakat edukacyjny łączy mapę emocji i mapę potrzeb psychicznych, wspierając codzienną komunikację, rozwój słownictwa emocjonalnego i samoświadomość.
Zawartość zestawu:
- Dwustronny plakat suchościeralny 30×40 cm – trwały, wykonany z wysokiej jakości papieru pokrytego folią ścieralną, wielokrotnego użytku
- Pisak do tablic suchościeralnych – do codziennej pracy z dzieckiem
- Miękka gąbeczka – bezpieczne ścieranie bez rysowania powierzchni
Gotowy do użycia od razu — nie wymaga żadnych dodatkowych akcesoriów.
Strona 1: Co dzisiaj czuję? – kompleksowa mapa emocji
Pierwsza strona plakatu przedstawia bogaty zestaw emocji i stanów, podzielony na 5 kategorii kolorystycznych:
- Radość
Akceptacja, bezpieczeństwo, beztroska, bliskość, docenienie, duma, nadzieja, satysfakcja, spokój, szacunek, ulga, wdzięczność, zaciekawienie, zaufanie. - Smutek
Bezradność, odrzucenie, osamotnienie, porażka, przygnębienie, przykrość, pustka, rozczarowanie, rozpacz, tęsknota, zawód, zatroskanie, zranienie, żal. - Złość
Chęć zemsty, desperacja, frustracja, irytacja, lekceważenie, niechęć, nienawiść, złość, obraza, oburzenie, pogarda, rozdrażnienie, uraza, wstręt, zniewaga. - Wstyd
Kompromitacja, niedopasowanie, poczucie niższości, poczucie winy, skrępowanie, speszenie, upokorzenie, wyrzuty sumienia, wyśmianie, zgorszenie, zlekceważenie, zakłopotanie, zmieszanie. - Strach
Lęk, napięcie, niepewność, niepokój, nieśmiałość, nieufność, obawa, obojętność, podejrzliwość, przerażenie, szok, trema, zagubienie, zazdrość. - Dodatkowa sekcja inne emocje – miejsce na dopisanie emocji, których nie ma na liście, umożliwiające personalizację i poszerzanie słownictwa dziecka.
Strona 2: Czego dzisiaj potrzebuję? – mapa potrzeb psychicznych
Druga strona zawiera czytelną, kolorową mapę najważniejszych potrzeb w różnych obszarach życia:
- Potrzeby społeczne
Spotkania z kolegami, rozmowy z rodzicami, rozmowy z przyjacielem, czasu z bliskimi, poczucia zaufania ze strony bliskich, pomocy w rozwiązaniu konfliktu, zrozumienia. - Potrzeby emocjonalne
Docenienia, wysłuchania, poczucia szacunku, przytulenia, poczucia bezpieczeństwa, poczucia akceptacji, życzliwości, nieoceniania, popłakania sobie, zauważenia mnie, uwagi skupionej na mnie. - Potrzeby fizyczne i relaksacyjne
Odpoczynku, ciszy, ruchu, spaceru, czasu na relaks, pysznego jedzenia, podróżowania. - Potrzeby związane z regulacją emocji
Wykrzyczenia się lub wyładowania emocji, zamknięcia się w swoim pokoju, pomocy, nudy. - Sekcja personalizacji – przestrzeń mam inne potrzeby – jakie?, umożliwiająca dopisanie indywidualnych potrzeb dziecka.
Zastosowanie w praktyce
- Placówki edukacyjne – godziny wychowawcze, zajęcia integracyjne, edukacja emocjonalna w przedszkolu i szkole. Pomocne w pracy z dziećmi z trudnościami komunikacyjnymi, autyzmem, zespołem Aspergera.
- Terapia dzieci i młodzieży – narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne w psychoterapii indywidualnej i rodzinnej, terapii poznawczo-behawioralnej, pracy z dziećmi po traumach.
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne – wsparcie w diagnozie emocjonalnej, planowaniu terapii i zajęciach grupowych.
- Gabinety logopedyczne – rozwijanie słownictwa emocjonalnego i umiejętności komunikacyjnych.
- Dom rodzinny – codzienne rozmowy o emocjach, podsumowania dnia, rozwiązywanie konfliktów rodzinnych i rozwijanie empatii.
Dlaczego warto?
- Ekonomiczne i ekologiczne – jedno narzędzie na lata, bez konieczności drukowania kolejnych kart.
- Możliwość personalizacji – dopasuj do wieku i potrzeb dziecka.
- Budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych – samoświadomość emocjonalna, zarządzanie emocjami, empatia, relacje, odpowiedzialne podejmowanie decyzji.
Dla kogo?
- Profesjonaliści: nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, logopedzi, trenerzy rozwoju osobistego.
- Rodzice, opiekunowie i dziadkowie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Studenci pedagogiki, psychologii, terapii zajęciowej i kierunków pokrewnych.
Plakat edukacyjny Co dzisiaj czuję? Czego dzisiaj potrzebuję? to praktyczne narzędzie rekomendowane przez specjalistów. Wspiera rozwój emocjonalny dzieci, ułatwia komunikację i buduje zdrowe relacje — w szkole, w gabinecie i w domu.
feedback Zgłoś komentarz