Emocjonalny rollercoaster, czyli ćwiczenia na temat emocji dla nastolatków w spektrum autyzmu - Joanna Stalka-Jarska - Harmonia
Zawarte w tej publikacji ćwiczenia mają na celu pomóc nastolatkom w spektrum autyzmu zrozumieć bogactwo emocji i cech osobowości, a także rozwijać umiejętność ich rozpoznawania, nazywania oraz swobodnego wyrażania. Materiał wspiera również naukę samokontroli i regulacji emocjonalnej. Ćwiczenia umożliwiają pracę z przekonaniami i myślami towarzyszącymi trudnym emocjom, oferując strategie ich oswajania i łagodzenia – m.in. poprzez techniki relaksacyjne i afirmacje.
Praca nad emocjami w wieku nastoletnim ma ogromne znaczenie – jej brak może prowadzić do narastającej frustracji, a w konsekwencji do sięgania po ryzykowne sposoby radzenia sobie, takie jak samookaleczanie, używki, wycofanie społeczne czy zamykanie się w sobie. Zaniedbanie tej sfery może również zwiększać ryzyko poważnych kryzysów psychicznych oraz zaburzeń, takich jak depresja. Dlatego tak ważne jest, aby młodzież otrzymała wsparcie w budowaniu zdrowych sposobów rozumienia i przeżywania emocji.
Joanna Stalka-Jarska – nauczycielka, terapeutka dzieci z autyzmem. Magister nauk o rodzinie, oligofrenopedagog, trener metody wideotreningu komunikacji (VIT – Video Interaction Training), absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: diagnoza i terapia integracji sensorycznej, a także rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
feedback Zgłoś komentarz