Empiriusz 2.0 - Nowa Era
Empiriusz 2.0 – nowoczesne nauczanie w technologii VR
Empiriusz 2.0 to innowacyjny system edukacyjny w pełni zgodny z podstawą programową, zaprojektowany z myślą o polskiej szkole. Dzięki wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), nauka przedmiotów ścisłych staje się angażująca, bezpieczna i inspirująca – zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
Dlaczego warto wybrać Empiriusza 2.0?
- stworzony specjalnie do pracy w polskich szkołach – zgodny z obowiązującą podstawą programową,
- bezpieczny i intuicyjny w obsłudze, wspierający nauczyciela w prowadzeniu lekcji,
- uatrakcyjnia proces nauczania i pozwala na lepsze zrozumienie trudnych zagadnień,
- dostarcza kompletną obudowę metodyczną, scenariusze lekcji, karty pracy i pomysły dydaktyczne,
- rozwija kompetencje STEM i zachęca uczniów do kreatywnego myślenia,
- w pełni przygotowany do pracy zaraz po uruchomieniu – gotowy do lekcji!
Technologia VR odpowiada na potrzeby współczesnych uczniów, przyzwyczajonych do interaktywnych narzędzi. Dzięki immersyjnym doświadczeniom lekcje stają się ciekawsze, a nauka – bardziej efektywna.
Jak Empiriusz 2.0 wspiera naukę?
Empiriusz 2.0 rewolucjonizuje sposób przyswajania wiedzy. Uczniowie przenoszą się do realistycznego świata nauki, gdzie mogą samodzielnie eksperymentować i poznawać prawa przyrody w bezpiecznych warunkach.
To połączenie nauki, zabawy i doświadczenia, które zwiększa zaangażowanie uczniów i skuteczność nauczania. Dzięki immersji VR, wiedza jest przyswajana nawet czterokrotnie szybciej!
Wirtualna rzeczywistość pozwala na przeprowadzanie skomplikowanych eksperymentów i symulacji, które w tradycyjnej klasie byłyby niemożliwe. Empiriusz 2.0 to doskonałe narzędzie do rozwijania zainteresowań przedmiotami ścisłymi i nowoczesnego podejścia do edukacji.
Dlaczego Empiriusz 2.0 sprawdza się w szkołach?
- 100% zgodności z podstawą programową,
- pełna obudowa metodyczna: scenariusze, karty pracy, pomysły na lekcje,
- trudne zjawiska stają się zrozumiałe i dostępne dzięki doświadczeniu VR,
- uczniowie uczą się szybciej i chętniej – nauka staje się przygodą,
- łatwość obsługi – zestaw jest zawsze gotowy do pracy,
- dostępne szkolenia i wsparcie techniczne dla nauczycieli po zakupie.
Jak działa Empiriusz 2.0?
Empiriusz 2.0 to innowacyjny, interaktywny system edukacyjny, który łączy świat nauki i technologii w spójną całość. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) nauczyciel może przenieść uczniów w zupełnie nowy wymiar nauki – od mikroskopijnego wnętrza komórki po ogromne zjawiska fizyczne i chemiczne. Wszystko odbywa się w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku edukacyjnym, które zachwyca realizmem i angażuje wszystkich uczestników lekcji.
1. Wybór lekcji i tematu
Nauczyciel rozpoczyna pracę z Empiriuszem od wyboru lekcji z przyjaznej i intuicyjnej platformy edukacyjnej VR. Każda aplikacja tematyczna została opracowana przez ekspertów i w pełni dostosowana do podstawy programowej szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
W zestawie znajduje się komplet materiałów dydaktycznych: karty pracy, scenariusze lekcji, propozycje zadań oraz materiały pomocnicze. Dzięki temu nauczyciel może z łatwością dopasować temat do poziomu uczniów, a następnie przeprowadzić zajęcia w sposób ciekawy i spójny z wymaganiami programowymi. Platforma umożliwia też integrację z tradycyjnymi metodami nauczania, dzięki czemu Empiriusz 2.0 idealnie wpisuje się w codzienną praktykę szkolną.
2. Zakładanie gogli VR – wejście do wirtualnego świata
Po wyborze tematu uczniowie zakładają bezprzewodowe gogle VR, które natychmiast przenoszą ich do wirtualnego laboratorium, pracowni lub innego interaktywnego środowiska edukacyjnego. To moment, w którym zaczyna się prawdziwa magia nauki – uczniowie zanurzają się w trójwymiarowy świat, w którym mogą swobodnie się poruszać, manipulować obiektami, wykonywać pomiary, eksperymentować i obserwować efekty swoich działań w czasie rzeczywistym.
3. Współpraca w klasie
Empiriusz 2.0 został zaprojektowany tak, aby aktywizować całą klasę, a nie tylko jednego ucznia w goglach. Podczas gdy jeden uczestnik eksploruje świat VR, pozostali uczniowie śledzą przebieg zajęć na ekranie lub tablicy interaktywnej. Dzięki temu wszyscy mogą uczestniczyć w lekcji, komentować obserwacje, rozwiązywać wspólnie zadania i proponować rozwiązania problemów.
Taka forma pracy sprzyja współpracy, komunikacji i krytycznemu myśleniu, a nauczyciel może na bieżąco kierować przebiegiem doświadczeń, zadając pytania, zachęcając do dyskusji i wspólnego wnioskowania.
4. Interaktywne doświadczenia i eksperymenty
Serce systemu Empiriusz 2.0 stanowią interaktywne doświadczenia VR, które pozwalają uczniom zobaczyć i zrozumieć to, co w tradycyjnej klasie pozostaje abstrakcyjne.
Uczniowie mogą np.:
- przeprowadzać doświadczenia chemiczne, jak w prawdziwym laboratorium i obserwować zachodzące reakcje,
- rozłożyć bryły na siatki, wyznaczać kąty,
- zajrzeć do wnętrza ludzkiego organizmu, aby zobaczyć jego układy, narządy od środka.
Dzięki temu uczniowie uczą się przez działanie i doświadczenie, a nie tylko z podręcznika. Realizm VR sprawia, że wiedza zostaje z nimi na dłużej.
5. Materiały pomocnicze i wsparcie metodyczne
Każda lekcja z Empiriuszem 2.0 jest wspierana przez bogaty zestaw materiałów dydaktycznych.
Nauczyciel otrzymuje:
- karty pracy dla uczniów – do wykorzystania przed, w trakcie i po zajęciach,
- dostęp do gotowych scenariuszy i pomysłów na lekcje.
Dzięki temu nauka z Empiriuszem 2.0 jest w pełni przemyślana i uporządkowana – każdy etap lekcji ma swój cel, a zdobyta wiedza jest utrwalana w sposób naturalny i przyjemny.
6. Szkolenia i wsparcie dla nauczycieli
Empiriusz 2.0 to nie tylko sprzęt, ale kompletny system dydaktyczny. Każda szkoła otrzymuje dostęp do profesjonalnych szkoleń dla nauczycieli, prowadzonych przez praktyków. Uczestnicy poznają możliwości VR w edukacji, uczą się obsługi systemu i dowiadują się, jak integrować go z tradycyjnymi metodami nauczania. Po zakupie sprzętu zapewnione jest również pełne wsparcie techniczne i serwisowe, co gwarantuje niezawodne działanie zestawu każdego dnia.
Zestaw Empiriusz 2.0 zawiera:
- profesjonalne, bezprzewodowe gogle VR – doskonała jakość obrazu i swoboda ruchu,
- precyzyjne kontrolery VR – naturalne odwzorowanie gestów i ruchów rąk,
- praktyczne opakowanie z dedykowaną ładowarką do gogli i kontrolerów,
- dostęp do polskiej platformy edukacyjnej VR z bogatym zestawem aplikacji dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- karty laboratoryjne i karty pracy do chemii, biologii i matematyki,
- scenariusze lekcji VR – gotowe pomysły na nowoczesne, inspirujące zajęcia.
Empiriusz 2.0 to kompletne rozwiązanie edukacyjne, które łączy nowoczesność, bezpieczeństwo i skuteczność nauczania. Zestaw doskonale sprawdzi się w szkołach realizujących projekty unijne oraz w placówkach stawiających na innowacyjne metody pracy z uczniami.
Czas na lekcje z Empiriuszem 2.0!
Zanurz się w świecie nauki i odkryj, jak fascynujące mogą być przedmioty ścisłe – z pomocą technologii, która inspiruje i motywuje do działania.
Empiriusz 2.0 Dostęp Do Platformy VR Standard
Trzyletni dostęp w wersji standard do platformy zawierającej aplikacje VR.
Platforma w wersji standard zwiera następujące aplikacje:
- Wirtualne laboratorium chemiczne – podstawy
- Wirtualne laboratorium chemiczne – rozszerzenie
- Wirtualny atlas anatomiczny
- Geometria przestrzenna – podstawy
- Geometria przestrzenna – rozszerzenie (stereometria)
- Ziemia i Wszechświat
- Pierwsza pomoc 4 HELP VR - demo
Aplikacje:
Wirtualne laboratorium chemiczne – podstawy
26 doświadczeń z zakresu szkoły podstawowej
- Sporządzanie ciekłej mieszaniny jednorodnej oraz rozdzielanie jej na składniki – destylacja
- Badanie przewodnictwa elektrycznego metali
- Badanie sposobów ochrony produktów stalowych przed korozją
- Badanie składu powietrza
- Badanie właściwości tlenku węgla(IV)
- Otrzymywanie tlenu z manganianu(VII) potasu
- Spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie
- Otrzymywanie tlenku węgla(IV)
- Reakcja cynku z kwasem chlorowodorowym (kwasem solnym)
- Potwierdzenie prawa zachowania masy
- Badanie zjawiska przewodzenia prądu elektrycznego przez roztwory wodne substancji
- Otrzymywanie wodorotlenku sodu w reakcji sodu z wodą
- Otrzymywanie wodorotlenku wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą
- Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu
- Otrzymywanie kwasu chlorowodorowego przez rozpuszczenie chlorowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowodorowego przez rozpuszczenie siarkowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowego(IV)
- Otrzymywanie kwasu fosforowego(V)
- Otrzymywanie soli przez działanie kwasem na zasadę
- Reakcje magnezu z kwasami
- Badanie właściwości etynu
- Reakcja kwasu etanowego z magnezem
- Reakcja kwasu etanowego z tlenkiem miedzi(II)
- Reakcja wyższych kwasów karboksylowych z wodą bromową lub roztworem manganianu(VII) potasu
- Wykrywanie białek
- Badanie właściwości białek
Wirtualne laboratorium chemiczne – rozszerzenie
56 doświadczeń z zakresu szkoły ponadpodstawowej
Chemia ogólna i nieorganiczna
Systematyka związków nieorganicznych
- Potwierdzenie prawa zachowania masy
- Badanie charakteru chemicznego wybranych wodorków ZR
- Otrzymywanie wodorotlenku sodu w reakcji sodu z wodą
- Otrzymywanie wodorotlenku wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą
- Działanie kwasu i zasady na wodorotlenku glinu ZR
- Otrzymywanie kwasu chlorowodorowego przez rozpuszczenie chlorowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowodorowego przez rozpuszczenie siarkowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowego(IV)
- Otrzymywanie kwasu fosforowego(V)
Elektrochemia. Roztwory. Reakcje w roztworach wodnych
- Reakcja miedzi z azotanem(V) srebra(I) ZR
- Porównanie aktywności chemicznej metali
- Badanie działania ogniwa Daniella
- Elektroliza kwasu chlorowodorowego ZR
- Elektroliza wodnego roztworu chlorku sodu ZR
- Elektroliza wodnego roztworu siarczanu(VI) miedzi(III) ZR
- Sporządzanie ciekłej mieszaniny jednorodnej oraz rozdzielanie jej na składniki
- Ekstrakcja jodu z wodnego roztworu jodu w jodku potasu
- Reakcja cynku z kwasem siarkowym(VI)
- Badanie zjawiska przewodzenia prądu elektrycznego przez roztwory wodne substancji
- Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu ZR
Charakterystyka pierwiastków i związków chemicznych
- Badanie właściwości amoniaku
- Badanie właściwości kwasu azotowego(V)
- Otrzymywanie tlenu z manganianu(VII) potasu
- Spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie
- Porównanie aktywności chemicznej fluorowców
- Reakcja chloru z sodem
- Otrzymywanie wodorotlenku chromu(III) ZR
- Reakcja wodorotlenku chromu(III) z kwasem i zasadą ZR
- Reakcja dichromianu(VI) potasu z azotanem(III) potasu w środowisku kwasu siatkowego(VI) ZR
- Utlenianie jonów chromu(III) nadtlenkiem wodoru w środowisku wodorotlenku sodu ZR
- Reakcja manganianu(VII) potasu z siarczanem(IV) sodu w środowisku kwasowym, obojętnym i zasadowym ZR
Chemia organiczna
Węglowodory. Alkohole. Fenole. Aldehydy i ketony
- Badanie właściwości etynu
- Badanie właściwości benzenu
- Badanie właściwości naftalenu ZR
- Badanie zachowania się alkoholi pierwszo-, drugo-, trzeciorzędowych wobec utleniaczy
- Badanie zachowania się alkoholi wobec wodorotlenku miedzi(II)
- Reakcja fenolu z wodorotlenkiem sodu
- Reakcja fenolu z chlorkiem żelaza(III) ZR
- Otrzymywanie acetaldehydu (etanalu)
- Reakcja formaldehydu (metanalu) z amoniakalnym roztworem tlenku srebra(I)
- Reakcja formaldehydu (metanalu) z wodorotlenkiem miedzi(II)
- Porównanie właściwości redukujących propan-2-onu i propanalu
Kwasy karboksylowe. Estry. Aminy i amidy
- Reakcja kwasu octowego z magnezem
- Reakcja kwasu octowego z tlenkiem miedzi(II)
- Reakcja kwasu mrówkowego z wodnym roztworem manganianu(VII) potasu i kwasem siarkowym(VI) ZR
- Badanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych
- Reakcja analiny z wodą bromową ZR
- Reakcja mocznika z wodą w środowisku kwasu siarkowego(VI) ZR
Aminokwasy. Białka. Sacharydy
- Badanie właściwości glicyny
- Reakcja ksantoproteinowa
- Badanie właściwości białek
- Reakcja biuretowa
- Porównanie właściwości glukozy i fruktozy
- Działanie wody bromowej w obecności wodorowęglanu sodu na glukozę i fruktozę
- Badanie właściwości skrobi
- Hydroliza kwasowa skrobi
*ZR – zakres rozszerzony
Geometria przestrzenna – podstawy
- Wirtualne modele brył pogrupowane w trzy kategorie
- graniastosłupy, ostrosłupy, bryły obrotowe
- 4 graniastosłupy
- 3 ostrosłupy
- 3 bryły obrotowe - Podstawowe wiadomości z zakresu geometrii, takie jak nazewnictwo i budowa brył
- Rozkładanie brył na siatki – liczba brył z siatkami 7
- Zaznaczanie wierzchołków
- Zaznaczanie przekątnych
- 25 Interaktywnych ćwiczeń utrwalających wiedzę
Geometria przestrzenna – rozszerzenie (stereometria)
- Wirtualne modele brył pogrupowane w trzy kategorie
– graniastosłupy, ostrosłupy, bryły obrotowe
- 6 graniastosłupów
- 3 ostrosłupy
- 3 bryły obrotowe - Podstawowe wiadomości z zakresu geometrii, takie jak nazewnictwo i budowa brył
- Rozkładanie brył na siatki – liczba brył z siatkami 9
- Tworzenie przekrojów brył – liczba brył z przekrojami 7
- Wyznaczanie kątów – liczba brył z kątami 4
- Zaznaczanie wierzchołków
- Zaznaczanie przekątnych
- 27 Interaktywnych ćwiczeń utrwalających wiedzę
Wirtualny atlas anatomiczny
- Budowa i działanie 5 układów narządów człowieka (krwionośny, nerwowy, oddechowy, pokarmowy, moczowy)
- Trójwymiarowe przedstawienie budowy narządów, m.in. serca, żołądka, mózgu, jelit, płuc
- Wirtualne animacje procesów zachodzących wewnątrz narządów, np. przepływ krwi w sercu, wymiana gazowa w płucach, przełykanie pokarmu
- Interaktywne ćwiczenia utrwalające wiedzę o każdym z prezentowanych układów
Aplikacja zawiera 23 wysokiej jakości animacje VR
- Układ krwionośny (11 animacji):
• Mały obieg krwi
• Duży obieg krwi
• Przepływ krwi w sercu - Układ nerwowy (2 animacje):
• Sieć neuronów w mózgu
• Przewodzenie impulsu nerwowego - Układ oddechowy (5 animacji):
• Budowa płuc
• Przepływ powietrza w płucach
• Mechanizm wentylacji płuc
• Wymiana gazowa:
− Wymiana gazowa w płucach
− Wymiana gazowa w tkankach - Układ pokarmowy (4 animacje):
• Budowa żołądka
• Budowa jelita cienkiego
• Ruchy perystaltyczne
• Przełykanie pokarmu - Układ moczowy (1 animacja):
• Przepływ moczu
Pierwsza pomoc 4 HELP VR – demo
Pozycja bezpieczna boczna – ćwiczenie w wirtualnej rzeczywistości pozwalające trenowa układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej bocznej przy udziale wirtualnego asystenta Paramedicusa.
Ziemia i Wszechświat
- Układ Słoneczny
- Model Układu Słonecznego
- Ciała niebieskie z podziałem na planety i Księżyc
- Misja kosmiczna Ax-4 – modele: rakieta, ładunek, konstrukcja startowa
- Porównania:
- Wielkości planet
- Teleporty:
- 11 zwykłych (przybliżenia)
- 1 Teleport specjalny (Pas planetoid)
- Animacje:
- 3 animacje w punktach Teleportów specjalnych
- 1 animacji obrotu wokół osi dla Ziemi - Siatka geograficzna
- Model siatki geograficznej
- Podział na półkule
- Podstawowe informacje o współrzędnych - Oświetlenie Ziemi
- Animacje – 2:
- Oświetlenie Ziemi – pierwszy widok
- Oświetlenie Ziemi w ciągu dnia - Strefy klimatyczne i krajobrazowe
- Strefy klimatyczne – 22 animowane klimatogramy
- Strefy krajobrazowe:
- 10 klimatogramów
- 10 Teleportów 360 (zdjęcia z różnych miejsc świata) - Rzeźba krasowa: Jaskinia
- Model jaskini
- Powstawanie form krasowych – 2 animacje:
- Stalaktyt
- Stalagmit
- Wybrane jaskinie krasowe - lokalizacja
Warunki korzystania
- Gwarancja 24 miesiące
- Polski serwis oraz wsparcie techniczne przez telefon
- Instrukcja obsługi w języku polskim
- Szkolenia online
- SLA 3 tygodnie
Parametry techniczne
Platforma do uruchomienia TYLKO na goglach 029354 Empiriusz 2.0 Gogle VR
W ramach jednego dostępu można podłączyć maksymalnie 3 pary 029354 Empiriusz 2.0 Gogle VR
Empiriusz 2.0 Gogle VR
Parametry techniczne
- Rozdzielczość ekranu
4896 x 2448 (2448 x 2448 na każde oko) - Przekątna ekranu
2 x 2,88" - Częstotliwość odświeżania
90 Hz - Pole widzenia
120º - Dźwięk
Wbudowany podwójny mikrofon
Wbudowane głośniki - Czujniki
Akcelerometr
Żyroskop
Czujnik bliskości - Złącza
USB-C 3.1 - 2 szt. - Dołączone akcesoria
Kontroler - 2 szt.
Etui z ładowarką - Dodatkowe informacje
Bluetooth
Bateria litowo-polimerowa 26,6 Wh
Wyświetlacz LCD
Regulowany rozstaw ekranów (IPD)
Wi-Fi 6
feedback Zgłoś komentarz