Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży. Żyć, nie umierać – poradnik dla rodziców i nauczycieli
Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży. Żyć, nie umierać - poradnik dla rodziców i nauczycieli Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest...
Pełen empatii poradnik dla rodziców dzieci w kryzysie, który pomaga zrozumieć przyczyny samookaleczeń i pokazuje, jak wspierać bez oceniania. Zawiera praktyczne narzędzia rozmowy, wskazówki terapeutyczne oraz wsparcie dla opiekunów, dając realną nadzieję na zmianę.
Jednym z najtrudniejszych doświadczeń rodzica jest odkrycie, że dziecko celowo zadaje sobie ból. W takiej chwili pojawiają się lęk, bezsilność, poczucie winy i setki pytań bez odpowiedzi. Dlaczego dziecko tak postępuje? Jak z nim rozmawiać? W jaki sposób skutecznie okazać wsparcie?
Ta poruszająca i pełna empatii książka odpowiada właśnie na te pytania. Autor – doświadczony psychoterapeuta i ekspert terapii dialektyczno-behawioralnej – w przystępny sposób wyjaśnia, czym jest samookaleczanie i dlaczego nie zawsze wiąże się z pragnieniem odebrania sobie życia. Samouszkodzenia często stają się dramatycznym sposobem radzenia sobie z emocjami, które są zbyt silne, by je unieść, a zarazem cichym wołaniem o pomoc.
W książce znajdziesz m.in.:
Książka jest skierowana przede wszystkim do rodziców i opiekunów, ale będzie także wartościowym źródłem wiedzy dla psychologów, pedagogów i terapeutów. Oferuje nie tylko konkretne strategie działania, lecz także nadzieję, że z tej trudnej sytuacji można wyjść – wspólnie.
Twoje dziecko krzywdzi siebie, a ty czujesz bezradność, strach, zagubienie? Ta wyjątkowa na polskim rynku wydawniczym książka wypełnia dotkliwą lukę – to pierwszy tak przystępny i merytoryczny przewodnik dla rodziców dzieci dokonujących samouszkodzeń. Opierając się na zasadach terapii dialektyczno-behawioralnej, autor proponuje konkretne narzędzia, które pomagają przerwać destrukcyjny cykl i odzyskać kontakt z własnym dzieckiem. Ten poradnik nie tylko wspiera, ale i wzmacnia, dając wiedzę, język i odwagę do działania tam, gdzie wcześniej była jedynie bezsilność.
Kamila Grochowska
psycholożka, terapeutka poznawczo-behawioralna, członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i BehawioralnejSięgając po tę książkę, możesz odczuwać lęk. Może martwisz się, że twoje nastoletnie dziecko – lub młody człowiek, którego znasz – się okalecza. Być może nie wiesz, jak mu pomóc, albo wszystko, czego dotąd próbowałeś, zawiodło. Ten niepokój jest całkowicie naturalny i pokazuje, w jak poważnej sytuacji się znajdujesz. W takim momencie warto sięgnąć zarówno po wsparcie emocjonalne, jak i po rzetelną wiedzę z zakresu zdrowia psychicznego. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, jak okazywać dziecku zrozumienie bez oceniania i jak skutecznie uprawomocniać jego emocje. Wskazówki oparte na zasadach terapii dialektyczno-behawioralnej pomogą ci stać się uważnym i wspierającym towarzyszem, nawet podczas emocjonalnych kryzysów.
Kaja Wieczorek-Socha
certyfikowana psychoterapeutka CBT, terapeutka DBT, specjalistka psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, współtwórczyni podcastu Kurs na DBTPowiedzieć, że temat podejmowany w tej książce nie jest łatwy, to nic nie powiedzieć. Autor, który na całym świecie szkoli dorosłych w zakresie pomocy nastolatkom dokonującym samookaleczeń, wie o tym doskonale. Dlatego buduje swoją narrację z niesamowitą empatią i krok po kroku rozjaśnia nasze rozumienie funkcji zachowań autoagresywnych, by w końcu dać nam proste oraz skuteczne narzędzia pozwalające realnie pomóc tym, których kochamy.
Przemek Staroń
psycholog, laureat konkursu Nauczyciel Roku, autor książek
Dr Michael Hollander – terapeuta dialektyczno-behawioralny, współdyrektor Boston Child Study Center w Maine, klinicysta w oddziale tegoż centrum w Los Angeles, gdzie prowadzi superwizję i szkolenia dla specjalistów oraz konsultacje dla pacjentów i ich rodzin. Jest uznanym autorytetem w dziedzinie terapii samookaleczeń; regularnie prowadzi wykłady na ten temat na całym świecie. Przez wiele lat piastował stanowiska kierownicze w McLean Hospital w Belmont. Jest współtwórcą funkcjonującego w tym szpitalu innowacyjnego programu 3East DBT, w ramach którego pełni funkcję superwizora personelu oraz starszego konsultanta pacjentów i ich rodzin. Dr Hollander jest także wykładowcą w McLean/Massachusetts General Hospital Child Psychiatry Fellowship Program. Pełnił funkcję superwizora w Behavioral and Research Training Clinic na University of Washington. W 2004 roku został trenerem w Behavioral Tech – oddziale szkoleniowym Linehan Institute.
Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży. Żyć, nie umierać - poradnik dla rodziców i nauczycieli Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest...
Lektura obowiązkowa, ważniejsza od wszystkich lektur z podstawy programowej języka polskiego.
Paweł Lęcki
Uwolnij się od destrukcyjnych zachowań dzięki technikom terapii DBT.
Książka dotyczy samouszkodzeń nastolatków i jest skierowana do rodziców, nauczycieli i terapeutów. Oprócz teorii na temat samookaleczania, zawiera także wywiady z osobami, które doświadczyły tego zachowania oraz praktyczne porady dla rodziców i nauczycieli dotyczące działań w przypadku samouszkodzeń.
Poradnik napisany przez specjalistów zdrowia psychicznego pomaga młodym ludziom radzić sobie z myślami samobójczymi. Opierając się na terapii poznawczo-behawioralnej, oferuje sprawdzone strategie, autentyczne historie i praktyczne narzędzia do przezwyciężenia trudności, zidentyfikowania wyzwalaczy trudnych myśli oraz wzmocnienia relacji i pozytywnych emocji.
Poruszająca publikacja łącząca historie młodych ludzi z eksperckim komentarzem psychiatry dzieci i młodzieży. Ukazuje wewnętrzny świat nastolatków zmagających się z bólem emocjonalnym i samookaleczeniami, pomagając dorosłym lepiej zrozumieć ich cierpienie. To mądra i empatyczna książka, która uczy, jak rozpoznawać sygnały kryzysu, reagować z wrażliwością i dawać realne wsparcie.
feedback Zgłoś komentarz