Jak (się) motywować? Karty motywacyjne + gra psychoedukacyjna - Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk - Sensos
Jak się motywować do uczenia? Strategie motywacyjne
Zestaw 30 kart zawierających techniki automotywacyjne, oparte na współczesnych badaniach z zakresu psychologii motywacji. Inspiracją dla ich stworzenia była m.in. teoria autodeterminacji Deciego i Ryana, koncepcja mindsetu Carol Dweck, a także podejścia związane z samoregulacją i strategiami poznawczymi. Każda karta ma przypisaną określoną siłę działania — niektóre techniki są bardziej skuteczne w kontekście długoterminowej motywacji, inne mają charakter wspierający w krótkiej perspektywie. Taki podział zachęca do refleksji, dyskusji i oceniania skuteczności poszczególnych strategii w praktyce. Karty stanowią również podstawę do angażującej gry psychoedukacyjnej.
Dla kogo są te karty?
To narzędzie stworzone z myślą o profesjonalistach — trenerach, psychologach, pedagogach i nauczycielach — którzy chcą wspierać młodzież (i nie tylko) w rozwijaniu jednej z kluczowych kompetencji osobistych: motywacji do działania i nauki.
Świetnie sprawdzą się jako pomoc dydaktyczna podczas:
- warsztatów z grupą lub pracy indywidualnej,
- zajęć wychowawczych,
- godzin z wychowawcą,
- spotkań coachingowych i mentoringowych,
- grup rówieśniczych oraz projektów rozwojowych.
Jak możesz je wykorzystać?
- do stworzenia wspólnej bazy skutecznych technik automotywacyjnych w klasie lub grupie,
- jako narzędzie do samopoznania i eksperymentowania z różnymi sposobami motywowania się,
- na warsztatach i zajęciach rozwojowych — angażująca forma pracy nad pokonywaniem prokrastynacji,
- podczas lekcji wychowawczych – inspirująca dyskusja o tym, jak skutecznie się uczyć,
- w grupach – gra stwarza przestrzeń do dzielenia się doświadczeniami i wzajemnego wspierania się,
- jako aktywizujący przerywnik w nauce – edukacyjna zabawa, która uczy, inspiruje i jednocześnie relaksuje.
Do zestawu kart dołączona jest instrukcja gry w wojnę.
feedback Zgłoś komentarz