Komunikuję się w trudnych sytuacjach. Materiały dla uczniów z problemami w komunikowaniu się
Materiały powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się w warunkach trudnych, niekomfortowych, wywołujących stres.
Książka skierowana do dzieci i młodzieży, które zmagają się z akceptacją swojej diagnozy. Zawiera praktyczne ćwiczenia i wskazówki, które pomagają zrozumieć, jak funkcjonować w spektrum autyzmu, a także przedstawia trudności i mocne strony związane z zespołem Aspergera. Wartościowa lektura dla młodych osób oraz ich rodzin, nauczycieli i terapeutów.
Mam zespół Aspergera to wyjątkowa książka stworzona z myślą o dzieciach i nastolatkach, które stają przed wyzwaniem zaakceptowania swojej diagnozy. To także cenna pomoc dla tych, którzy zaczynają zadawać pytania typu: Co mi właściwie jest?
Atrakcyjna szata graficzna oraz oryginalny sposób przedstawienia treści sprawiają, że książka wyróżnia się na tle typowych poradników o życiu w spektrum. To praktyczny zestaw ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z autyzmem, wzbogacony o rzetelne kompendium wiedzy na temat codziennego funkcjonowania z zespołem Aspergera.
W kolejnych częściach tego nietuzinkowego przewodnika znajdują się między innymi:
Książka idealna dla dzieci i młodzieży, ale również niezwykle wartościowa dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
– nauczycielka w szkole podstawowej w Wietrznie, pracująca na co dzień z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Prywatnie mama dwóch synów z zespołem Aspergera, sama również żyje z tą diagnozą. Jej doświadczenie i zaangażowanie sprawiają, że książka jest autentyczna, pełna empatii i realnego wsparcia. Jej misją jest pomoc dzieciom i młodzieży w budowaniu poczucia własnej wartości i przygotowaniu ich do funkcjonowania w społeczeństwie.
Materiały powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się w warunkach trudnych, niekomfortowych, wywołujących stres.
Publikacja omawia skuteczną interwencję rodzicielską dla dzieci z autyzmem do 5. roku życia. Opisuje, jak coachowie mogą wspierać rodziców w kształtowaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych u dzieci poprzez codzienne zajęcia w domu. Zawiera praktyczne wskazówki dotyczące planowania sesji coachingowych, rozpoznawania potrzeb dziecka, rozwijania zaangażowania poprzez zabawę oraz pogłębiania wiedzy rodziców na temat wsparcia rozwoju dziecka. Dodatkowo, oferuje gotowe materiały do użytku rodzicielskiego i dostęp do materiałów elektronicznych.
Karty z zadaniami podnoszącymi poczucie własnej wartości oraz wzmacniającymi samoocenę uczniów z autyzmem
Karty pracy dla dzieci i młodzieży wspierają radzenie sobie z lękiem oraz pomagają zrozumieć jego przyczyny. Przeznaczone są głównie dla osób ze spektrum autyzmu i zaburzeniami lękowymi, oferując praktyczne ćwiczenia i dziennik pokonywania lęków.
Karty pracy dla dzieci i młodzieży pomagają zrozumieć złość i radzić sobie z nią w konstruktywny sposób. Skierowane są szczególnie do uczniów ze spektrum autyzmu i problemami emocjonalnymi. Zawierają dziennik oraz naklejki wspierające proces zarządzania emocjami.
Zestaw kart pracy przeznaczonych dla dzieci w wieku 4–9 lat, mających na celu naukę rozpoznawania i wyrażania emocji. Materiały są dostosowane do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w spektrum autyzmu. Zawierają ćwiczenia, historyjki, zagadki oraz naklejki, pomagając dzieciom w rozwijaniu umiejętności społecznych i radzeniu sobie z emocjami w codziennych sytuacjach.
Zaktualizowany poradnik dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu oferuje praktyczne wskazówki od diagnozy po codzienne wsparcie, uwzględniając najnowsze wytyczne ICD-11 i metody terapeutyczne. Łączy wiedzę specjalistyczną z doświadczeniami rodzin, promując zrozumienie i akceptację.
feedback Zgłoś komentarz