100 pomysłów, jak lepiej radzić sobie z ADHD
Poradnik, który jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem.
Monografia porusza zaniedbane potrzeby terapeutyczne dziewcząt i kobiet z ADHD, omawiając etiologię zaburzenia, współwystępujące trudności oraz metody wsparcia. Zawiera rekomendacje dotyczące terapii, coachingu i samodzielnej pracy, dostosowane do specyfiki tej grupy.
Monografia stanowi próbę odpowiedzi na często pomijane potrzeby terapeutyczne dziewcząt i kobiet z ADHD, oferując konkretne formy wsparcia. Przedstawiono w niej etiologię tego zaburzenia oraz jego współwystępowanie z wybranymi zaburzeniami klinicznymi. Omówiono specyfikę pracy z kobietami i dziewczętami z ADHD, uwzględniając standardowe oraz rekomendowane metody terapeutyczne, a także ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb tej grupy. Dodatkowo zaprezentowano narzędzia przydatne w coachingu, terapii i samodzielnej pracy nad wyzwaniami wynikającymi z ADHD.
– doktor nauk humanistycznych, oligofrenopedagog, diagnosta, terapeuta pedagogiczny, trener funkcji wykonawczych, adiunkt w Zakładzie Małego Dziecka Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Edukuje, szkoli i diagnozuje dzieci, młodzież i osoby dorosłe. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne, terapeutyczne i treningi umiejętności. Autorka publikacji naukowych, w tym książki Dziewczęta z ADHD. Zarys problematyki (2021).
– magister, psycholog, psychoterapeuta. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku psychologia oraz Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego. Ukończyła szkolenie psychoterapeutyczne w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej oraz akredytowane szkolenia z terapii schematów i z terapii EMDR. Wykłada na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Diagnozuje i prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.
Poradnik, który jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem.
Książka oferuje młodzieży praktyczne porady i strategie do radzenia sobie z trudnościami związanymi z ADHD. Czytelnik dowie się, jak kontrolować impulsy, organizować czas, radzić sobie z lękiem i odnajdywać równowagę emocjonalną. Ponadto zachęca do odkrywania i wykorzystywania ukrytych talentów.
Książka skupia się na zespole ADHD, wyjaśniając jego przyczyny, przebieg oraz skutki. Specjaliści oferują praktyczne porady dla rodziców dotyczące wychowania dzieci z ADHD oraz informacje na temat terapii i współpracy ze szkołą. Pomaga rodzicom zrozumieć i zarządzać objawami ADHD, jednocześnie zmniejszając ich poczucie winy i zwiększając poczucie kompetencji.
To praktyczny poradnik dla rodziców dzieci z ADHD, oferujący konkretne wskazówki, jak radzić sobie z wyzwaniami związanymi z nadpobudliwością. Książka pokazuje, że życie z takim dzieckiem może być nie tylko znośne, ale i pełne pozytywnych doświadczeń, a niewielkie zmiany w podejściu mogą znacząco poprawić relacje w rodzinie i zapobiegać problemom w przyszłości.
Praktyczny przewodnik dla nauczycieli, który oferuje skuteczne strategie pracy z dziećmi z ADHD w szkole podstawowej. Zawiera zalecenia dotyczące dzielenia zadań na krótsze etapy, współpracy z innymi nauczycielami oraz unikania kar na rzecz wspierających metod. Kluczowym przesłaniem jest, że dzieci z ADHD mogą mieć trudności, ale nie są problemowe same w sobie.
Zeszyt ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (12-15 lat) wspiera uczniów z FASD, autyzmem i ADHD poprzez różnorodne zadania. Publikacja koncentruje się na doskonaleniu percepcji słuchowej, treningu pamięci, rozwoju słownictwa oraz budowaniu zdań i spójnych wypowiedzi. Zachęca dzieci do aktywnego uczenia się, stawiania pytań i poszukiwania informacji. Materiał jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczniów i może być wykorzystywany przez specjalistów oraz rodziców.
feedback Zgłoś komentarz