Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-11%Nowy

Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające

Kompletny zestaw dydaktyczny do pracy z dziećmi w przedszkolu, żłobku i terapii. Obejmuje oryginalną muzykę (pendrive), grzechotki, propozycje zajęć, kolorowanki i szkolenie online. Inspirowany teorią Gordona i badaniami Kolberga. Wspiera rozwój muzyczny, emocjonalny i społeczny dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami.

525,10 zł Brutto

426,91 zł Netto

590,00 zł -11%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 590,00 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 525,10 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 1050 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające - EI SYSTEM

Ram-pam-pam to kompletny, autorski zestaw materiałów dydaktycznych do prowadzenia zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Stworzony z myślą o wszechstronnym rozwoju dzieci w każdym wieku przedszkolnym, idealnie sprawdza się również w pracy z maluchami w żłobku oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Co zawiera zestaw Ram-pam-pam?

  • Pendrive z oryginalnymi utworami muzycznymi, skomponowanymi i nagranymi specjalnie do pracy z dziećmi
  • 10 kolorowych grzechotek, idealnych do zabaw rytmicznych i integracyjnych
  • Ponad 100 propozycji zajęć i zabaw opartych na utworach z zestawu
  • Karty pracy (kolorowanki), które można łączyć z innymi treściami edukacyjnymi
  • Dostęp do szkolenia online: Umuzykalnianie metodą Gordona w grupie przedszkolnej, zakończonego certyfikatem

Korzyści dla nauczyciela:

  • Zwiększenie zaangażowania dzieci w zajęcia
  • Wyższa efektywność prowadzonych działań edukacyjnych
  • Rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki i szybsze odkrycie talentów
  • Możliwość wykorzystania kart pracy w różnych kontekstach edukacyjnych
  • Wprowadzenie dzieci w świat tradycyjnej muzyki ludowej

Korzyści dla dziecka:

  • Rozwój emocjonalny, intelektualny, motoryczny i społeczny
  • Doskonalenie pamięci muzycznej, rytmu i wyobraźni słuchowej
  • Możliwość twórczej ekspresji i pracy z emocjami
  • Nauka samoregulacji i redukcja agresywnych zachowań
  • Wsparcie integracji sensorycznej

Dlaczego metoda Ram-pam-pam jest wyjątkowa?

Zestaw Ram-pam-pam powstał z inspiracji pracami amerykańskiego pedagoga Edwina E. Gordona oraz badaniami etnograficznymi Oskara Kolberga.

Kluczowym pojęciem w teorii Music Learning Theory (MLT) Gordona jest audiacja – czyli zdolność przyswajania i rozumienia usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nikt nie uczy nas myślenia wprost, ale rozwijamy tę umiejętność poprzez doświadczenia, poznawanie i łączenie faktów. Tak samo działa audiacja: to naturalny rozwój muzycznego myślenia, który można wspierać odpowiednimi bodźcami.

Podstawą procesu audiacji jest słuchanie muzyki. Następnie dziecko przechodzi do aktywnych działań muzycznych – śpiewania, improwizowania i komponowania z wykorzystaniem swojego pierwszego i najważniejszego instrumentu: głosu. Dopiero później przychodzi czas na naukę gry na instrumentach oraz teoretyczne zrozumienie muzyki.

Celem zajęć z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam jest właśnie rozwijanie muzycznego myślenia, czyli audiacji. To dzięki niej dziecko zaczyna myśleć muzyką, a nie tylko ją powtarzać.

Jak wygląda praca z zestawem Ram-pam-pam?

Podczas zajęć umuzykalniających z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam, dzieci mają okazję doświadczać bogatego świata muzyki – od prostych melodii inspirowanych polską muzyką ludową, przez muzykę rozrywkową i jazz, aż po utwory klasyczne. To różnorodność tonalności, rytmów i brzmień oraz ogromne bogactwo instrumentalne wyróżniają Ram-pam-pam spośród innych materiałów dydaktycznych.

W czasie zajęć dzieci słuchają, porównują i rozróżniają różne skale muzyczne, uczą się rozpoznawać zmiany metrum, tonacji oraz barwy dźwięku. Wszystko to dzieje się naturalnie – poprzez uważne słuchanie muzyki i reagowanie na nią.

Co ważne, utwory zawarte w zestawie nie zawierają tekstów – dzięki temu dzieci nie skupiają się na słowach, ale w pełni koncentrują się na dźwiękach. Melodie rozpoczynają się od różnorodnych, śpiewnych sylab, które pozwalają nauczycielowi nawiązać bezpośredni kontakt z każdym dzieckiem – niezależnie od jego wieku czy poziomu rozwoju.

Jak Ram-pam-pam wpływa na dzieci?

Dzieci kochają zajęcia z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam. Muzyka wpływa pozytywnie na ich nastrój, emocje i zmysły, wspierając jednocześnie wszechstronny rozwój. Taniec, ruch, pląsy i muzyczne zabawy zaspokajają ich naturalną potrzebę aktywności, dając przy tym wytchnienie od codziennego wysiłku poznawczego.

Ram-pam-pam świetnie sprawdza się również w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi w spektrum autyzmu. Podczas zajęć dzieci skupiają się na rytmie – a ten porządkujący i przewidywalny element daje im poczucie bezpieczeństwa. Przewidywalność pomaga dzieciom z ASD lepiej rozumieć pewne wzorce, które są potrzebne na przykład w codziennej komunikacji.

Dzięki naśladowaniu terapeuty – który w sugestywny sposób inicjuje dźwięki i oczekuje na odpowiedź – dzieci uczą się naprzemienności, tak ważnej w budowaniu dialogu i relacji. To ogromny krok w stronę lepszego rozumienia świata i innych ludzi.

Dla kogo Ram-pam-pam będzie idealnym wyborem?

  • dzieci w wieku przedszkolnym i żłobkowym
  • dzieci w spektrum autyzmu
  • dzieci z trudnościami w regulacji emocji
  • dzieci przejawiające zachowania agresywne lub z trudnością w rozumieniu własnego ciała.

Kto korzysta z zestawu?

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • terapeuci i pedagodzy specjalni
  • opiekunowie w żłobkach i klubach dziecięcych
  • rodzice, którzy chcą rozwijać dziecko poprzez muzykę
Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające pozwalają na wieloaspektową terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Terapia rozpoczęta w krótkim czasie przynosi najlepsze rezultaty. Nie można ignorować problemów związanych ze specyfiką autyzmu, może to doprowadzić do poważnego zaburzenia rozwoju i utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu. Najważniejsza jest współpraca rodziców ze specjalistami, to pozwala na szersze zapoznanie się z problemem. Edukacja muzyczna dzieci jest niezwykle ważna. Zabawy z muzyką angażują 100% dzieci, ponieważ każdy lubi taką formę aktywności. Pani Katarzyna Goździewska opracowała autorski program oparty na repertuarze z Ram-pam-pam. Jest on proponowany dzieciom na terenie grupy przedszkolnej do zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych.
terapeuta z Przedszkola nr 91 Bajka w Poznaniu

Z Ram-pam-pam każde dziecko może rozwinąć swój muzyczny potencjał – z radością, ruchem i wrażliwością!

Szczegóły
EI SYSTEM
5906111736430
Producent
EI SYSTEM
Data premiery
2025
Nr katalogowy
37022
EAN
5906111736430

Informacje o Producencie

Nazwa: EI SYSTEM

Adres: ul. Św. Michała 43

Kod pocztowy: 61-119

Miasto: Poznań

Telefon: 61 817 50 50

Email: bok@eisystem.pl

chat Komentarze (0)