Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Samogłoski
Zestaw został przygotowany tak, aby w terapii, a także w nauce mówienia i czytania dzieci zdrowych, mógł zostać wykorzystany do jak największej liczby ćwiczeń.
Zestaw kart do nauki rozpoznawania, powtarzania i czytania samogłosek poprzez ilustracje pokazujące ich znaczenie i artykulację. Wspiera rozwój mowy, czytania, rozumienia emocji i intonacji.
Zestaw Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania - Samogłoski + Subitacja - Zmysł liczby to wszechstronne narzędzie dydaktyczne, stworzone z myślą o maksymalnym wykorzystaniu w procesie terapeutycznym oraz podczas nauki mówienia i czytania u wszystkich dzieci. Jego podstawowym celem jest ułatwienie dziecku powtarzania, identyfikowania i samodzielnego odczytywania samogłosek.
Jednakże, materiał ten oferuje znacznie więcej możliwości. Karty mogą służyć do ćwiczenia:
Podstawą metody jest założenie, że nawet pojedynczy dźwięk, jak samogłoska, niesie ze sobą znaczenie. Obrazki ilustrują sytuacje (np. zachwyt, ból, badanie lekarskie), które można opisać właśnie samogłoską ('A!', 'O!'). Dzięki temu nauka techniki czytania staje się jednocześnie pracą nad rozumieniem języka. Zastosowanie aż pięciu różnych ilustracji dla każdej samogłoski zapobiega tworzeniu się sztywnych skojarzeń (np. 'U' tylko z samolotem) i wprowadza dziecko w świat wieloznaczności symboli językowych. Układ ust postaci na obrazkach odpowiada artykulacji danej samogłoski, co wspiera jej identyfikację i naukę wymowy.
Zawartość zestawu:
Zestaw został przygotowany tak, aby w terapii, a także w nauce mówienia i czytania dzieci zdrowych, mógł zostać wykorzystany do jak największej liczby ćwiczeń.
Pomoc zaprojektowana dla: dzieci zdrowych na początku nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną; dzieci z trudnościami w nauce czytania w klasie I; dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Pomoc przeznaczona dla dzieci uczących się podstaw reguł społecznych i językowych.
Gra i pomoc dydaktyczna, która przyda się na początkowym etapie nauki czytania.
Ta innowacyjna książka podsumowuje dwadzieścia lat pracy prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek nad Metodą Krakowską® do nauki czytania. Opierając się na unikalnej strukturze i badaniach naukowych, metoda symultaniczno-sekwencyjna staje się najkorzystniejszym planem nabywania umiejętności czytania dla dzieci. Zawierająca ponad 300 zdjęć i ekskluzywne materiały multimedialne, książka jest niezwykle cennym źródłem informacji dla rodziców, terapeutów, nauczycieli i studentów.
Zestaw 120 kart obrazkowych do ćwiczenia umiejętności szeregowania. Umożliwia ćwiczenia kontynuowania, uzupełniania i naśladowania sekwencji tematycznych i atematycznych.
feedback Zgłoś komentarz