Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży. Podręcznik terapeuty. Program LĘK
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-5%

Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży. Podręcznik terapeuty. Program LĘK

praca zbiorowa

Podręcznik prezentuje skuteczny program terapii zaburzeń lękowych dla nastolatków w wieku 14–17 lat, obejmujący 16 sesji terapeutycznych. Zawiera szczegółowy opis metod radzenia sobie z lękiem, od rozpoznawania objawów po praktyczne strategie działania.

52,15 zł Brutto

49,67 zł Netto

54,90 zł -5%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 44,90 zł
check W magazynie
tag_faces 104 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży. Podręcznik terapeuty. Program LĘK - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Pierwsze polskie wydanie jednego z najbardziej efektywnych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków.

Podręcznik szczegółowo przedstawia program terapii poznawczo-behawioralnej dla młodzieży w wieku 14–17 lat. Autorzy prowadzą czytelnika przez 16 sesji terapeutycznych, omawiając krok po kroku ich cele, etapy oraz stosowane techniki. Każda z sesji skupia się na różnych aspektach zaburzeń lękowych, takich jak rozpoznawanie objawów lęku, analiza myśli towarzyszących lękowi oraz ich wpływ na zachowanie, planowanie strategii radzenia sobie z lękiem czy zastosowanie nabytych umiejętności w realnych sytuacjach. Podręcznik uzupełnia Zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla pacjenta, stanowiący integralną część programu terapeutycznego "Lęk".

Spis treści:

  • Przedmowa do polskiego wydania
  • Wprowadzenie
  • Sesja 1
    Wprowadzenie do programu "Lęk"
  • Sesja 2
    Rozpoznawanie emocji
  • Sesja 3
    Wprowadzenie do relaksacji
  • Sesja 4
    Pierwsza sesja z rodzicami
  • Sesja 5
    Słuchanie swoich myśli - rozpoznawanie i podważanie mowy wewnętrznej
  • Sesja 6
    Radzenie sobie i rozwiązywanie problemów
  • Sesja 7
    Ocenianie i nagradzanie siebie
  • Sesja 8
    Zastosowanie planu radzenia sobie z lękiem
  • Sesja 9
    Druga sesja z rodzicami
  • Sesja 10
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
  • Sesja 11
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
  • Sesja 12
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
  • Sesja 13
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
  • Sesja 14
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku
  • Sesja 15
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku
  • Sesja 16
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku, przedstawienie prezentacji i zakończenie terapii
  • Bibliografia

Autorzy:

Philip C. Kendall

– profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.

Muniya Choudhury (Khanna)

– uzyskawszy tytuł doktora na Temple University, zajęła się tworzeniem i ulepszaniem nowoczesnych programów komputerowych wykorzystywanych w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych młodych pacjentów i ich rodzin.

Jennifer Hudson

– wykładowca Macquarie University w Sydney. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Bada pochodzenie i przyczyny tych zaburzeń oraz ich wpływ na relację rodziców z zaburzonymi dziećmi. Pracuje nad udoskonaleniem terapii zaburzeń lękowych u dzieci i oparciem jej na dowodach empirycznych oraz nad nowymi programami terapeutycznymi, z których pacjenci będą mogli korzystać rodzinnie.

Alicia Webb (Scott)

– doktor, absolwentka Temple University. Prowadzi praktykę prywatną w Nowym Jorku.


Szczegóły
9788382581867
Producent
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2021
ISBN
9788382581867
Format
165x235
Stron
96
Okładka
miękka
Nr katalogowy
36252
Rok wydania
2023
Zobacz także
Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka (5-8 lat). Poradnik pacjenta

Poradnik wyjaśnia naturę zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u małych dzieci i opisuje program terapeutyczny oparty na zaangażowaniu rodziny. Rodzice uczą się rozpoznawać i kontrolować objawy, wspierać dziecko w pokonywaniu lęków oraz unikać wspólnego wykonywania natręctw. Poradnik zawiera praktyczne narzędzia, formularze i wskazówki, które ułatwiają pracę w domu i zapobiegają nawrotom zaburzenia. Program jest dostosowany do wieku dziecka i skuteczny w codziennej terapii.

47,41 zł
49,90 zł
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty. Program ZARADNY KOT

Podręcznik stanowi polskie wydanie skutecznego programu terapeutycznego, skierowanego do dzieci w wieku 8-13 lat z zaburzeniami lękowymi, takimi jak lęk uogólniony, fobia społeczna czy lęk separacyjny. Zawiera opis 16 sesji terapeutycznych, krok po kroku omawiając ich cele, etapy i strategie, a także oferując praktyczne wskazówki dla terapeutów. Porusza również tematykę zaburzeń współwystępujących oraz czynników mogących wpływać na przebieg terapii.

42,66 zł
44,90 zł
chat Komentarze (0)
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Oswoić lęk. Tło emocji

Interaktywne narzędzie terapeutyczne wykorzystujące drewniane klocki, wspomagające klientów w identyfikowaniu i oswojeniu lęków oraz innych emocji. Wspiera rozwój odporności psychicznej i umiejętności regulowania emocji.

127,00 zł
Kuferek Marcelka. Scenariusze zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej

"Kuferek Marcelka" to książka z 22 scenariuszami zajęć i 41 kartami pracy, idealna do wykorzystania na lekcjach etyki i treningach umiejętności społecznych dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Scenariusze oparte na bajkoterapii pomagają dzieciom poznać wartości, emocje, sposoby radzenia sobie oraz szacunek dla natury i społeczeństwa. Jest to również przydatne narzędzie dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

55,00 zł
Terapia zabawą

Wszechstronny podręcznik poświęcony budowaniu relacji terapeutycznych z dziećmi poprzez zabawę.

76,65 zł
Diagnoza w socjoterapii

Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą.

40,00 zł
Motywacja wewnętrzna. Gry edukacyjno-terapeutyczne dla nastolatków (10-15 lat)

Motywacja wewnętrzna to zbiór pięciu gier stworzonych dla nastolatków, które mają na celu uświadomienie im ważności posiadania celu i dążenia do jego osiągnięcia. Gry te w prosty sposób ukazują, czym jest motywacja, jak ją rozwijać oraz jakie czynniki mogą na nią negatywnie wpływać. Są one przeznaczone do pracy z uczniami o niskiej motywacji, pomagając im zrozumieć, że wysiłek i praca przynoszą zamierzone rezultaty.

38,25 zł
45,00 zł
GoSense Koncentracja i samokontrola

Zestaw zawiera ćwiczenia multimedialne, gry i zabawy planszowe, które rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej.

711,00 zł
790,00 zł
Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć

Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego.

43,21 zł
Zasoby - Aktywator

Innowacyjna gra, która wspiera odkrywanie i wzmacnianie osobistego potencjału, poprawiając jednocześnie samoocenę. Składający się z pięciu drewnianych kostek zestaw zachęca do refleksji i kreatywnego myślenia poprzez proste pytania i zdania. Jest uniwersalny w zastosowaniu, doskonale sprawdzając się w pracy z różnymi grupami wiekowymi. To nie tylko narzędzie, lecz także cenna inwestycja w rozwój osobisty od 7. do 99. roku życia.

127,00 zł