Magiczny trójkąt. Stymulacja funkcji wzrokowych
Elżbieta Wianecka , Agnieszka Bala
Magiczny trójkąt jest nie tylko układanką rozwijającą umiejętności wzrokowe, lecz także kształtuje umiejętności poznawcze i logiczne u dzieci. Poprzez układanie figur w trójkąt, dziecko rozwija spostrzegawczość, analizę wzrokową oraz umiejętność rozumienia symbolicznego charakteru języka. Etapy pracy z dorosłym, od prostszych do bardziej złożonych układanek, umożliwiają stopniowy rozwój umiejętności dziecka. Dzięki wielokrotnemu ćwiczeniu według wzorców i późniejszej swobodzie tworzenia własnych układanek, dziecko rozwija swoją kreatywność i umiejętność logicznego myślenia.
Magiczny trójkąt - Stymulacja funkcji wzrokowych - Arson - Elżbieta Wianecka, Agnieszka Bala
Magiczny trójkąt jest układanką rozwijającą funkcje wzrokowe. Przygotowuje do szybkiego przeprowadzania analizy bodźców wzrokowych. Włącza w swój zakres ćwiczenia myślenia.
Pobudzanie analizatora wzrokowego wpływa w sposób naturalny na rozwój pozostałych funkcji poznawczych.
Stymulacja analizatora wzroku jest konieczna u wszystkich dzieci, ponieważ aktywne spostrzeganie wzrokowe, jest obok percepcji słuchowej, prymarnym etapem w rozwoju inteligencji oraz uczenia się komunikacji językowej.
Magiczny trójkąt jest materiałem symbolicznym, abstrakcyjnym. Zestaw figur łączy się, by w konsekwencji mógł powstać trójkąt. Pomimo, iż dziecko może dostrzegać podobne elementy w życiu codziennym, należy takie obrazy, uczynić przedmiotem świadomego uczenia. W przyszłości będzie to ważne dla rozumienia symbolicznej funkcji języka, jak i dla nauki czytania i pisania.
W pierwszym etapie pracy dorosły wybiera elementy w jednym kolorze i składa je w ramce. Dziecko obserwuje działanie, by mogło samodzielnie składać trójkąt według podanego wzoru. Następnie dorosły pokazuje dziecku wzór i analizując go krok, po kroku wspólnie z dzieckiem składa trójkąt.
Kolejnym etapem jest samodzielne działanie dziecka. Układa ono trójkąty według załączonych wzorów. Proste wzory są rozdzielone kreską. Trudniejsze nie zawierają kresek łączących elementy. W tym przypadku dziecko, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, musi domyślić się, w jaki sposób złożyć trójkąt.
Zadaniem dziecka jest np.:
- ułożenie trójkąta w wybranym kolorze. Wśród wszystkich figur musi wybrać takie elementy, które będą pasowały do danej kategorii,
- ułożenie trójkąta składającego się z dwóch, trzech kolorów.
Po kilkakrotnym ułożeniu trójkątów według załączonych wzorów, dziecko, może układać samodzielnie wzory, według własnego pomysłu.
Materiał:
- kolorowe elementy z płyty PCV (pocięte trójkąty na 3, 5, 7 i 9 elementów w czterech kolorach)
- podkładka do układania trójkąta z białej płyty PCV
- 36 wzorów do układania z różnym stopniem trudności
- instrukcja wraz z trudniejszymi rozwiązaniami
- twarde opakowanie
- Producent
- Arson
- Autor
- Elżbieta Wianecka, Agnieszka Bala
- Data premiery
- 2017
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 29900
feedback Zgłoś komentarz