Magiczny trójkąt. Stymulacja funkcji wzrokowych  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Magiczny trójkąt. Stymulacja funkcji wzrokowych

Elżbieta Wianecka , Agnieszka Bala

Magiczny trójkąt jest nie tylko układanką rozwijającą umiejętności wzrokowe, lecz także kształtuje umiejętności poznawcze i logiczne u dzieci. Poprzez układanie figur w trójkąt, dziecko rozwija spostrzegawczość, analizę wzrokową oraz umiejętność rozumienia symbolicznego charakteru języka. Etapy pracy z dorosłym, od prostszych do bardziej złożonych układanek, umożliwiają stopniowy rozwój umiejętności dziecka. Dzięki wielokrotnemu ćwiczeniu według wzorców i późniejszej swobodzie tworzenia własnych układanek, dziecko rozwija swoją kreatywność i umiejętność logicznego myślenia.

150,00 zł Brutto

121,95 zł Netto

check W magazynie
tag_faces 300 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Magiczny trójkąt - Stymulacja funkcji wzrokowych - Arson - Elżbieta Wianecka, Agnieszka Bala

Magiczny trójkąt jest układanką rozwijającą funkcje wzrokowe. Przygotowuje do szybkiego przeprowadzania analizy bodźców wzrokowych. Włącza w swój zakres ćwiczenia myślenia.

Pobudzanie analizatora wzrokowego wpływa w sposób naturalny na rozwój pozostałych funkcji poznawczych.

Stymulacja analizatora wzroku jest konieczna u wszystkich dzieci, ponieważ aktywne spostrzeganie wzrokowe, jest obok percepcji słuchowej, prymarnym etapem w rozwoju inteligencji oraz uczenia się komunikacji językowej.

Magiczny trójkąt jest materiałem symbolicznym, abstrakcyjnym. Zestaw figur łączy się, by w konsekwencji mógł powstać trójkąt. Pomimo, iż dziecko może dostrzegać podobne elementy w życiu codziennym, należy takie obrazy, uczynić przedmiotem świadomego uczenia. W przyszłości będzie to ważne dla rozumienia symbolicznej funkcji języka, jak i dla nauki czytania i pisania.

W pierwszym etapie pracy dorosły wybiera elementy w jednym kolorze i składa je w ramce. Dziecko obserwuje działanie, by mogło samodzielnie składać trójkąt według podanego wzoru. Następnie dorosły pokazuje dziecku wzór i analizując go krok, po kroku wspólnie z dzieckiem składa trójkąt.

Kolejnym etapem jest samodzielne działanie dziecka. Układa ono trójkąty według załączonych wzorów. Proste wzory są rozdzielone kreską. Trudniejsze nie zawierają kresek łączących elementy. W tym przypadku dziecko, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, musi domyślić się, w jaki sposób złożyć trójkąt.

Zadaniem dziecka jest np.:

  • ułożenie trójkąta w wybranym kolorze. Wśród wszystkich figur musi wybrać takie elementy, które będą pasowały do danej kategorii,
  • ułożenie trójkąta składającego się z dwóch, trzech kolorów.

Po kilkakrotnym ułożeniu trójkątów według załączonych wzorów, dziecko, może układać samodzielnie wzory, według własnego pomysłu.

Materiał:

  • kolorowe elementy z płyty PCV (pocięte trójkąty na 3, 5, 7 i 9 elementów w czterech kolorach)
  • podkładka do układania trójkąta z białej płyty PCV
  • 36 wzorów do układania z różnym stopniem trudności
  • instrukcja wraz z trudniejszymi rozwiązaniami
  • twarde opakowanie
Szczegóły
Arson
Wydawnictwo
Arson
Autor
Elżbieta Wianecka, Agnieszka Bala
Data premiery
2017
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
29900
Zobacz także
chat Komentarze (0)