Dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjnych
Anna Franczyk
Dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjnych to narzędzie dla specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach. Jest zgodny z przepisami prawa i zawiera miejsce do dokumentowania danych ucznia, planu terapii, obecności, postępów i współpracy z innymi specjalistami. To skuteczne narzędzie wspierające proces rewalidacji i terapii.
Dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjnych jest narzędziem stworzonym z myślą o pedagogach specjalnych, psychologach, terapeutach SI, rehabilitantach ruchowych oraz innych specjalistach zajmujących się edukacją i wsparciem dzieci i uczniów z różnymi potrzebami specjalnymi. Jest on zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, co zapewnia jego skuteczne wykorzystanie w procesie rewalidacji i terapii.
Zawartość Dziennika:
-
Informacje o dziecku/uczniu: Sekcja ta zawiera podstawowe dane identyfikacyjne ucznia/uczennicy oraz informacje kontaktowe do rodzica/opiekuna prawnego.
-
Zgoda rodzica/opiekuna prawnego: Obejmuje zgody na przetwarzanie danych osobowych ucznia/uczennicy oraz na objęcie dziecka/ucznia indywidualnym wsparciem terapeutycznym.
-
Kwestionariusz wywiadu z rodzicami: Formularz pozwalający na zebranie istotnych informacji od rodziców na temat dziecka/ucznia, jego historii rozwoju, potrzeb i wyzwań.
-
Diagnoza i zalecenia: Skrócona prezentacja diagnozy oraz zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego lub w opiniach innych specjalistów.
-
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia: Skrócony opis oceny poziomu funkcjonowania ucznia, która jest kluczowym elementem planowania rewalidacji.
-
Tygodniowy rozkład zajęć: Umożliwia sprecyzowanie planu zajęć w ciągu tygodnia, z uwzględnieniem różnych rodzajów terapii i wsparcia.
-
Indywidualny plan zajęć terapeutycznych: Spersonalizowany plan, który określa cele i cele terapeutyczne oraz metody pracy z uczniem.
-
Frekwencja podczas zajęć rewalidacyjnych: Monitorowanie obecności ucznia na zajęciach, co jest ważne dla oceny postępów i efektywności terapii.
-
Realizacja programu zajęć - zapis dzienny: Sekcja, w której można szczegółowo odnotować przebieg każdej sesji terapeutycznej oraz uwagi na temat uczestnictwa i postępów ucznia.
-
Ocena efektywności udzielanego wsparcia: Pomaga ocenić, czy cele terapeutyczne są osiągane i czy konieczne są dostosowania w planie.
-
Podsumowanie frekwencji według rodzaju zajęć: Statystyka obecności ucznia na różnych rodzajach zajęć terapeutycznych.
-
Współpraca i kontakty z innymi podmiotami: Rejestracja kontaktów i współpracy z rodzicami, nauczycielami oraz innymi specjalistami pracującymi z uczniem.
-
Hospitacje: Dokumentacja dotycząca obserwacji zajęć i działań terapeutycznych przeprowadzonych przez innych specjalistów lub ekspertów.
-
Notatki i uwagi: Ogólna przestrzeń do zapisywania dodatkowych informacji i uwag.
Podstawy prawne:
Dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjnych jest zgodny z następującymi przepisami prawa:
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r. poz. 900), art. 177.
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1610).
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593).
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1309), § 7.
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r. poz. 1798).
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 z późn. zm.).
Dziennik ten stanowi istotne narzędzie pracy specjalistów zajmujących się rewalidacją i terapią dzieci i uczniów z potrzebami specjalnymi, pomagając w prowadzeniu skutecznej dokumentacji i monitorowaniu postępów ucznia.
- Producent
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Autor
- Anna Franczyk
- Data premiery
- 2023
- ISBN
- 9788382942798
- Format
- A4
- Stron
- 154
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 35254
feedback Zgłoś komentarz