Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych
Maciej Kołodziejski , Katarzyna Moskal-Kozak
Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
"Na dobry początek" - publikacja skierowana do nauczycieli i rodziców, która zawiera:
- nuty 27 piosenek,
- wyodrębnione z nich motywy tonalne i rytmiczne,
- 20 autorskich śpiewanek i rytmiczanek (wszystko nagrane na CD)
- i wiele pomysłów na zabawy muzyczno-ruchowe.
Propozycje te są nie tylko praktyczną egzemplifikacją podejścia autorów do umuzykalniania dzieci, ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C. Orffa, E. Jaques-Dalcroze’a, Z. Kodály’a oraz teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób:
- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych,
- wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego naturalnej spontaniczności,
- zapewnić wielostronny rozwój dziecka w zróżnicowany sposób, wprowadzać autorski materiał muzyczny oparty na wielu skalach muzycznych,
- stworzyć dziecku przestrzeń do budowania relacji społecznych i doświadczeń emocjonalnych,
sięgnij po książkę Na dobry początek….
Zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci
Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i mogą się przenikać, a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w edukacji muzycznej, ale również w pedagogice integracyjnej i edukacji specjalnej. Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie ról, język i ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu nauczania i uczenia się dzieci najmłodszych.
W muzykoterapii dzieci zaś, systematyczne korzystanie z piosenek jest jednym z podstawowych narzędzi, które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w prawie wszystkich jej rodzajach piosenki wykorzystywane są do zachęcania do nawiązywania kontaktów, wspierania relacji lub wzajemnej pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i emocjonalnego.
- Producent
- Difin
- Autor
- Maciej Kołodziejski, Katarzyna Moskal-Kozak
- Data premiery
- 2021
- ISBN
- 9788366491700
- Format
- 210x297
- Stron
- 130
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 32411
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
Ta książka jest przewodnikiem dla psychologów, pedagogów, studentów, opiekunów dziecięcych i rodziców, oferując narzędzia do diagnozy rozwoju małych dzieci od urodzenia do 5. roku życia. Jej celem jest identyfikacja obszarów mocnych i słabych w rozwoju dzieci, co ma kluczowe znaczenie dla programów wczesnej interwencji i wsparcia dla dzieci z trudnościami w rozwoju. Książka wskazuje na potrzebę lepszego zrozumienia diagnozy dziecka od najmłodszych lat, ze szczególnym naciskiem na pierwsze trzy lata życia, które są kluczowe dla rozwoju dziecka.
Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej. Poradnik dla nauczycieli i animatorów
Poradnik zawiera zbiór praktycznych metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych w edukacji muzycznej. Skupia się na teorii ogólnego i artystycznego rozwoju dzieci i młodzieży, w tym z niepełnosprawnościami. Adresowany jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, instruktorów kultury i studentów związanych z edukacją, psychologią i muzyką.
Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci
Karty terapeutyczne i karty pracy.
Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Emocje. Komunikacja. Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny
Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.
feedback Zgłoś komentarz