Emocje. Komunikacja. Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny
Agnieszka Lasota , Dominika Jońca SM
Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.
Emocje Komunikacja Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Publikacja „Emocje Komunikacja Akceptacja” zawiera 45 gotowych scenariuszy zajęć.
Przeznaczona jest dla:
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- socjoterapeutów,
- asystentów rodzin,
- terapeutów,
- superwizorów.
Każdy rodzic, wysyłając dziecko do szkoły, wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak:
- poczucie wartości,
- dobre relacje z rówieśnikami,
- adekwatną samoocenę,
- zdolność wyrażania emocji,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów,
- asertywność,
- motywację do nauki.
Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna.
Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:
- Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.
- Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.
-
Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych.
-
Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
- To odpowiedź na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym.
- Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych.
- Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci. Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną).
- Scenariusze można realizować w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych.
W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów.
Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.
- Wydawnictwo
- Difin
- Autor
- Agnieszka Lasota, Dominika Jońca SM
- Data premiery
- 2021
- ISBN
- 9788366491526
- Format
- 176x250
- Stron
- 268
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 32217
feedback Zgłoś komentarz