Emocje. Komunikacja. Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Emocje. Komunikacja. Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny

Agnieszka Lasota , Dominika Jońca SM

Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.

75,00 zł Brutto

71,43 zł Netto

W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 150 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Emocje Komunikacja Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Publikacja Emocje Komunikacja Akceptacja” zawiera 45 gotowych scenariuszy zajęć.

Przeznaczona jest dla:

  • nauczycieli,
  • pedagogów,
  • psychologów,
  • socjoterapeutów,
  • asystentów rodzin,
  • terapeutów,
  • superwizorów.

Każdy rodzic, wysyłając dziecko do szkoły, wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak:

  • poczucie wartości,
  • dobre relacje z rówieśnikami,
  • adekwatną samoocenę,
  • zdolność wyrażania emocji,
  • umiejętność rozwiązywania konfliktów,
  • asertywność,
  • motywację do nauki.

Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna.

Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:

  • Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.
  • Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych.

  • Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.

  • To odpowiedź na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym.
  • Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych.
  • Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci. Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną).
  • Scenariusze można realizować w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych.

W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów.

Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.

Szczegóły
Difin
9788366491526
Wydawnictwo
Difin
Autor
Agnieszka Lasota, Dominika Jońca SM
Data premiery
2021
ISBN
9788366491526
Format
176x250
Stron
268
Okładka
miękka
Nr katalogowy
32217
Zobacz także
chat Komentarze (0)