Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Ta książka jest przewodnikiem dla psychologów, pedagogów, studentów, opiekunów dziecięcych i rodziców, oferując narzędzia do diagnozy rozwoju małych dzieci od urodzenia do 5. roku życia. Jej celem jest identyfikacja obszarów mocnych i słabych w rozwoju dzieci, co ma kluczowe znaczenie dla programów wczesnej interwencji i wsparcia dla dzieci z trudnościami w rozwoju. Książka wskazuje na potrzebę lepszego zrozumienia diagnozy dziecka od najmłodszych lat, ze szczególnym naciskiem na pierwsze trzy lata życia, które są kluczowe dla rozwoju dziecka.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.
Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
- Producent
- Difin
- Autor
- Małgorzata Wójtowicz-Szefler
- Data premiery
- 2018
- ISBN
- 9788380855717
- Format
- 176x250
- Stron
- 162
- Okładka
- miękka
feedback Zgłoś komentarz