Re-aktywna chemia - Zadania rewalidacyjne dla uczniów klas 7–8 - Harmonia - Anna Dzierżyńska-Białończyk, Agnieszka Kozak
Przygotowane ćwiczenia są dedykowane uczniom klas VII i VIII szkoły podstawowej, szczególnie tym z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Stanowią one nie tylko wsparcie podczas zajęć rewalidacyjnych, ale mogą także być wykorzystane w indywidualnych zajęciach specjalistycznych oraz jako urozmaicenie lekcji w szkole.
Zadania rewalidacyjne
Publikacja została starannie opracowana w celu rozwijania kluczowych umiejętności, takich jak:
- Analiza i synteza informacji.
- Koncentracja uwagi podczas wykonywania zadań.
- Porównywanie różnych zagadnień z zakresu chemii.
- Efektywne korzystanie z materiałów źródłowych oraz wyszukiwanie informacji.
- Czytanie ze zrozumieniem tekstów naukowych.
- Rozwijanie kreatywnego myślenia w kontekście chemii.
Poziom trudności zadań został zróżnicowany, co umożliwia dostosowanie ćwiczeń do indywidualnych potrzeb uczniów zgodnie z zasadą indywidualizacji pracy z dzieckiem.
Anna Dzierżyńska-Białończyk
– absolwentka kierunku nauczania biologii i chemii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz doktorantka nauk biologicznych. Od zawsze chciała być przyrodnikiem z naukowym zacięciem i dzielić się zdobytą wiedzą jako nauczyciel. Wierzy, że tylko przez eksperymentowanie, obserwacje w terenie i zabawę edukacja przyrodnicza daje długoterminowe rezultaty.
Agnieszka Kozak
– absolwentka m.in. wydziałów Nauk Historycznych i Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Z wykształcenia pedagog specjalny (oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny), logopeda oraz archiwista. Pasję do pracy z dziećmi i młodzieżą odziedziczyła po mamie, również pedagogu specjalnym. W swojej pracy zawodowej spotyka się z wieloma wspaniałymi dziećmi zmagającymi się z różnorodnymi trudnościami. Szczególnie bliska jest jej praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną oraz z wadami słuchu.
feedback Zgłoś komentarz