Ortograffiti - Pisownia wyrazów z RZ i Ż - 13-18 lat - Operon - Jolanta Studnicka
Zeszyt z serii ORTOGRAFFITI, poświęcony pisowni wyrazów z rz i ż, został stworzony z myślą o uczniach w wieku od 13 do 18 lat, którzy borykają się z dysleksją, dysgrafią i dysortografią. Jest to publikacja, która nie tylko wspiera uczniów w kształtowaniu i utrwalaniu umiejętności ortograficznych, ale również uczy ich samodzielnego przeprowadzania kontroli nad pisemnym tekstem. Materiał ten został zaprojektowany w sposób atrakcyjny i różnorodny, aby jak najlepiej odpowiadać potrzebom młodzieży.
W zeszycie znajduje się:
- Prezentacja zasady pisowni wyrazów z rz i ż.
- Różnorodne ćwiczenia.
- Sprawdzian nabytych umiejętności w formie testu.
- Słowniczek zawierający materiał wyrazowy prezentowany we wszystkich ćwiczeniach.
Pisownia wyrazów z RZ i Ż
Każde ćwiczenie zostało oznaczone odpowiednim piktogramem, co ułatwia zrozumienie, jakie umiejętności doskonalą uczniowie podczas ich realizacji. Ćwiczenia wspierają:
- Kształtowanie percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej.
- Usprawnianie percepcji słuchowej, różnicowanie głosek, analizy i syntezy słuchowej dźwięków mowy oraz pamięci słuchowej.
- Rozwijanie funkcji kinestetyczno-ruchowych, w tym ćwiczenia motoryki dużej i małej, grafomotoryczne oraz sprawności dłoni i płynności ruchów.
- Naukę orientacji w kierunkach, m.in. orientację w przestrzeni, kierunkową na płaszczyźnie oraz w schemacie własnego ciała.
- Doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej.
Dodatkowo, na końcu zeszytu znajduje się test, który umożliwia sprawdzenie stopnia opanowania umiejętności oraz przejrzysta punktacja umożliwiająca samoocenę wyników. Słowniczek pozwala dodatkowo utrwalić właściwe obrazy graficzne wyrazów.
Seria Ortograffiti stanowi:
W ramach serii Ortograffiti dedykowanej młodzieży w wieku 13–18 lat dostępne są również:
Seria Ortograffiti stanowi kompleksowe narzędzie, dostosowane do różnych potrzeb uczniów, nauczycieli, pedagogów i rodziców, tworząc efektywne środowisko do nauki ortografii i rozwoju umiejętności językowych.
feedback Zgłoś komentarz