Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić

Agnieszka Kozdroń

Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą...

60,00 zł Brutto

57,14 zł Netto

W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 120 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić

Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi.

Książka została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Druga część skierowana jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzecia część to poradnik dla rodziców zawierający m.in. zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.

Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić

Spis treści

Wstęp

ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH

1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
2. Etiologia zespołu Aspergera
3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń
5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
6. Zaburzenia integracji sensorycznej
6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym

ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW

1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera
2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych
3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
4. Integracja społeczna – mit czy realność
5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej
5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka

ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW

1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym
1.1. Diagnoza
1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
2.2. Przemoc w terapii
2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera
2.4. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki

Tytułem zakończenia
Zrozumieć i pokonać lęk
Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
Bibliografia

Szczegóły
Difin
9788380859883
Wydawnictwo
Difin
Autor
Agnieszka Kozdroń
Data premiery
2020
ISBN
9788380859883
Format
160x230
Stron
318
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)