Układam, piszę, opowiadam. Pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy. Część 2
Aleksandra Wiśniewska
Część 2 to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, terapeutów, logopedów i rodziców, zawierająca autorskie karty pracy do nauki budowy zdań prostych oraz nauki czytania i pisania. Materiał dedykowany jest dzieciom z niepełnosprawnością lekką lub umiarkowaną, posługującym się komunikacją werbalną, alternatywną lub wspomagającą. Zawiera różnorodne ćwiczenia dotyczące uczuć i stanów emocjonalnych, umożliwiające rozwijanie umiejętności językowych i wyrażanie emocji.
Układam, piszę, opowiadam. Część 2 to pomoc dydaktyczna:
- Dla nauczycieli, terapeutów, logopedów oraz rodziców.
- Dla dzieci z niepełnosprawnością lekką lub umiarkowaną.
- Dla dzieci posługujących się komunikacją werbalną, alternatywną (AAC) lub wspomagającą.
- Z unikatowymi, autorskimi kartami pracy do nauki budowy zdań prostych lub nauki czytania i pisania wspomaganych systemem obrazkowym.
Materiał zawiera kilka wariantów ćwiczeń:
- Budowa zdań dla dzieci posługujących się komunikacją alternatywną.
- Budowa zdań dla dzieci posługujących się komunikacją wspomagającą.
- Budowa zdań dla dzieci prawidłowo posługujących się mową (rozsypanka wyrazowa).
- Zapis zdań po śladzie.
- Przepisywanie zdań w liniaturze: czarno-białej i kolorowej.
- Odpowiadanie na pytania do zdań.
- Dobieranie zdań do obrazka.
- Tłumaczenie sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Tematyka części 2 to uczucia i stany emocjonalne.
Układam, piszę, opowiadam
Ten materiał stanowi cenny zasób dla edukatorów, terapeutów, logopedów oraz rodziców, którzy pracują z dziećmi mającymi trudności w komunikacji. Zawiera on różnorodne ćwiczenia, które pomagają w rozwijaniu umiejętności budowania zdań oraz nauki czytania i pisania. Materiał jest dostosowany do dzieci z niepełnosprawnością lekką lub umiarkowaną oraz dla tych, którzy korzystają z komunikacji werbalnej, alternatywnej (AAC) lub wspomagającej.
Pomoc dydaktyczna
W części 2 znajduje się wiele wariantów ćwiczeń, które umożliwiają dziecku rozwijanie umiejętności językowych w różnych obszarach. Zadania obejmują budowanie zdań dla dzieci korzystających z komunikacji alternatywnej lub wspomagającej, a także dla tych, którzy prawidłowo posługują się mową (rozsypanka wyrazowa). Istnieją również ćwiczenia związane z zapisywaniem zdań po śladzie oraz przepisywaniem ich w liniaturze, zarówno w wersji czarno-białej, jak i kolorowej. Dodatkowo, materiał zawiera zadania polegające na odpowiadaniu na pytania dotyczące zdań, dobieraniu zdań do obrazka oraz tłumaczeniu sytuacji przedstawionej na ilustracji.
W tematyce części 2 skupiamy się na uczuciach i stanach emocjonalnych. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci będą miały możliwość nie tylko rozwijania umiejętności językowych, ale również zgłębiania i wyrażania swoich emocji. To wartościowe narzędzie, które pomoże dzieciom w komunikacji i zrozumieniu własnych uczuć.
- Producent
- Harmonia
- Autor
- Aleksandra Wiśniewska
- Data premiery
- 2023
- ISBN
- 9788383091167
- Format
- A4
- Stron
- 28 kolorowych kart, 63 kolorowe karty w bloku
- Okładka
- teczka
- Nr katalogowy
- 35120
feedback Zgłoś komentarz