Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Część 2
Etap prostych wyrazów dwu-, trzy- i czterosylabowych
Etap prostych wyrazów jedno- i dwusylabowych
Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”).
Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.
Etap prostych wyrazów dwu-, trzy- i czterosylabowych
Etap wyrazów z grupami spółgłoskowymi
Ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
Publikacja przeznaczona jest dla małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, do pracy w gabinecie logopedycznym lub do samodzielnej pracy z dorosłymi w domu.
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją i ze spektrum autyzmu. Materiał można także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców.
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją i ze spektrum autyzmu. Materiał można także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców.
feedback Zgłoś komentarz