Zjadam beczkę soli. Gra wspierająca rozwój społeczno-emocjonalny uczniów z autyzmem
Joanna Stalka-Jarska
Interaktywna gra dla uczniów w wieku 14-18 lat, która pomaga budować relacje, rozwijać umiejętności interpersonalne oraz pozytywnie wpływać na rozwój emocjonalny i społeczny. Zawiera karty z pytaniami i zadania integracyjne, umożliwiając uczestnikom lepsze zrozumienie siebie nawzajem.
Gra Zjadam beczkę soli to innowacyjna metoda wspierająca rozwój społeczny i emocjonalny uczniów z autyzmem. Wierzymy, że aby zrozumieć innych i nawiązać bliższe relacje, nie trzeba dosłownie jeść beczki soli, ale warto przejść przez ciekawe i interaktywne doświadczenie, które pomoże uczestnikom zbliżyć się do siebie. Ta gra jest doskonałym narzędziem, które pomaga budować relacje, zawiera treści wspierające rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacyjnych i emocjonalnych.
Współpracuję, nawiązuję relacje i poznaję perspektywę innych, czyli zjadam beczkę soli
Główne cechy gry:
-
Dialog i interakcja: Gra umożliwia uczestnikom prowadzenie rozmów na różnorodne tematy, co stwarza możliwość nawiązania bliższych relacji. Pytania zawarte na kartach są pretekstem do otwartego dialogu, który sprzyja lepszemu zrozumieniu siebie nawzajem.
-
Rozwój umiejętności interpersonalnych: Poprzez udział w grze, uczestnicy ćwiczą umiejętności takie jak słuchanie, wyrażanie swoich myśli i emocji, empatia, asertywność oraz rozwiązywanie konfliktów. To doskonałe narzędzie do doskonalenia kompetencji społecznych.
-
Wspólne cele i współpraca: Gra zawiera elementy integracyjne, które promują współpracę między uczestnikami. Zadania na żetonach skierowane są na budowanie zespołowego ducha i naukę pracy razem.
-
Pozytywny wpływ na rozwój społeczno-emocjonalny: Działania w grze pomagają uczestnikom rozwijać swoją samoocenę, zdobywać pewność siebie i budować pozytywne relacje z innymi. Wszystko to ma pozytywny wpływ na rozwój emocjonalny i społeczny uczestników.
-
Dostosowanie do potrzeb: Gra jest zaprojektowana specjalnie z myślą o uczniach w wieku od 14 do 18 lat, uwzględniając ich potrzeby i poziom rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Zawartość:
- Instrukcja
- 100 kart z pytaniami
- 15 żetonów z zadaniami integrującymi grupę oraz uczącymi współpracy
- 3 karty BECZKA SOLI, które oznaczają konieczność losowania żetonu
- Beczka soli, czyli woreczek, z którego uczestnicy losują żetony
Gra edukacyjna
Zjadam beczkę soli
to nie tylko zabawa, ale również skuteczne narzędzie edukacyjne, które wspiera rozwój społeczno-emocjonalny uczniów z autyzmem. Daje im możliwość odkrywania siebie nawzajem, budowania pozytywnych relacji i rozwijania umiejętności, które pomogą im w życiu codziennym.
Joanna Stalka-Jarska
– nauczycielka, terapeutka dzieci z autyzmem. Magister nauk o rodzinie, oligofrenopedagog, trener metody wideotreningu komunikacji (VIT – Video Interaction Training), absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: diagnoza i terapia integracji sensorycznej, a także rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
- Producent
- Harmonia
- Autor
- Joanna Stalka-Jarska
- Data premiery
- 2023
- ISBN
- 5907377431473
- Format
- 135x102x35
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 35244
- Wiek
- 14-18
feedback Zgłoś komentarz