Szeregi
Zestaw umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi.
Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo-skutkowych.
Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami.
Zestaw składa się z 84 elementów.
12 obrazków służy do ćwiczenia PORÓWNYWANIA. Są to 4 wzory obrazków oraz 8 obrazków zawierających błędy (braki), po 2 do każdego z wzorów:
72 obrazki pozwalają na ćwiczenie dobierania obrazków identycznych (IDENTYFIKACJE) oraz wykluczanie ze zbioru na podstawie różnicy (RÓŻNICOWANIE). Są to zestawy po 24 sztuki:
Każdy z tych zestawów zawiera jeden obrazek główny w siedmiu egzemplarzach, 7 innych obrazków po dwie sztuki oraz 3 obrazki pojedyncze, z których każdy różni się od obrazka głównego niewielkim szczegółem.
Wybrane obrazki z części IDENTYFIKACJE i RÓŻNICOWANIE mogą być użyte do ćwiczeń PORÓWNYWANIA.
Zestaw relacje pozwala na stymulację:
Ćwiczenia dostrzegania relacji przygotowują do:
Zestaw umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny).
Zestaw pozwala przeprowadzić ćwiczenia polegające na naśladowaniu wzoru ułożonego przez terapeutę (rodzica), układaniu wzorów z pamięci oraz na układaniu wzorów prezentowanych na tablicach. Pozwala również uczyć dokonywania kategoryzacji a także ćwiczyć układanie wzorów sekwencyjnych.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Druga część to tylko materiał tematyczny (dynia, pingwin, okulary, kapelusz, łopata, kawa, rakieta, gitara, papryka, balon).
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Zbiór obrazków sytuacyjnych, dzięki którym terapeuci mogą ćwiczyć umiejętność rozumienia i nazywania emocji i norm społecznych zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi.
feedback Zgłoś komentarz