Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich
Danuta Emiluta Rozya , Halina Mierzejewska , Paulina Atys
Tekst Badania Przesiewowego do wykrywania zaburzeń mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich został przygotowany dla pedagogów specjalnych, pedagogów ogólnych,...
Tekst Badania Przesiewowego do wykrywania zaburzeń mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich został przygotowany dla pedagogów specjalnych, pedagogów ogólnych, psychologów i pracowników socjalnych jako niezbędna pomoc umożliwiająca wstępną selekcję dzieci pod kątem stanu ich rozwoju mowy.
Dla każdego wieku jest przewidziany odpowiednio dostosowany zestaw prób, stanowiący jedną z trzech części tekstu. Części te są zbudowane według tej samej reguły, różnią się zadaniami odpowiadającymi poziomowi zdolności do komunikacji słownej u dziecka 2-, 4- i 6-letniego. Na schemat każdej części składają się - poza analogicznie skonstruowanym wywiadem z opiekunami badanego dziecka - próby sprawdzające:
- rozumienie poleceń słownych,
- zdolność wypowiadania się,
- prawidłowość wymawiania dźwięków mowy i wyrazów,
- budowę i sprawność aparatu artykulacyjnego.
Instrukcja dotycząca realizacji badania jest poprzedzona wstępem objaśniającym cel, zakres i warunki badania.
- Producent
- Akademia Pedagogiki Specjalnej
- Autor
- Danuta Emiluta Rozya, Halina Mierzejewska, Paulina Atys
- Data premiery
- 2011
- ISBN
- 978-83-89600-07-2
- Format
- 125x180
- Stron
- 32
- Okładka
- miękka
feedback Zgłoś komentarz