Baśniogra. Skarb podniebnych piratów - Tom 5
Marcin Kubiesa
Baśniogra. Skarb Podniebnych Piratów to piąty tom serii Baśniogra, w którym odkrywasz tajemnice podniebnego okrętu. Stwórz bohatera, podejmuj decyzje i przeżyj wyjątkową przygodę pełną magii i niespodzianek!
Baśniogra. Skarb Podniebnych Piratów - Tom 5 - Marcin Kubiesa - Szkoła Wyobraźni
Spójrz na świat z innej perspektywy! Ze szczytowej wieży Zamku Bohaterów rozciąga się najpiękniejszy widok w okolicy. Jednak tej nocy coś zakłóca spokojne obserwacje – zza chmur wyłania się tajemniczy podniebny okręt, który zbliża się do zamku. Co przyniesie ta niezwykła wizyta?
Baśniogra. Skarb Podniebnych Piratów to piąta odsłona serii Baśniogra, pełnej magicznych przygód i interaktywnej rozgrywki. Czytelnicy mają okazję wcielić się w wyjątkowego bohatera lub bohaterkę, podejmować decyzje, zbierać magiczne przedmioty i odkrywać niesamowite tajemnice. Każda rozgrywka to nowa historia – wybory oraz rzuty kostkami wpływają na fabułę i zakończenie opowieści.
Wciągnij się w pełen magii świat, poznawaj niezwykłych przyjaciół i zmierz się z wyzwaniami, jakie stawia tajemniczy podniebny okręt. Gotowy na przygodę?
Zasady gry:
-
Przygotowanie do gry. Zbierz trzy zwykłe kostki do gry, ołówek, kredki (dla chętnych do kolorowania) oraz umiejętność czytania lub słuchania. Gra jest idealna dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Młodszym dzieciom mogą pomóc dorośli lub starsze rodzeństwo.
-
Tworzenie bohatera. W książce znajdziesz Kartę Postaci oraz karty zawodów. Wybierz profesję, płeć i zapoznaj się ze specjalnymi umiejętnościami swojej postaci. Nadaj jej imię i zapisz je na Karcie Postaci. Możesz również narysować portret bohatera. Ta sama postać może być wykorzystywana w kolejnych przygodach, rozwijając swoje zdolności, zbierając magiczne przedmioty i poznając nowych przyjaciół.
-
Rzuty kostkami. Podczas gry bohater będzie wykonywał tzw. „test cechy”. W tym celu rzuć trzema sześciennymi kostkami i zsumuj wyniki. W większości przypadków wyniki 3–10 oznaczają porażkę, a 11–18 sukces.
-
Cechy postaci. Każda postać posiada trzy cechy: Siłę, Umysł i Zręczność. Wybór zawodu podnosi jedną z nich o +1. Podczas testu dodaj wartość odpowiedniej cechy do rzutu kostkami. Przykład: jeśli Siła wynosi +1, a wynik na kostkach to 10, suma wynosi 11.
-
Zmęczenie. Niepowodzenia lub pech mogą prowadzić do zdobycia punktów zmęczenia. Każdy punkt zmęczenia odejmuje -1 od wyniku rzutów. Trzy punkty zmęczenia oznaczają, że bohater pada nieprzytomny, a gra zaczyna się od nowa. Magiczne mikstury lub specjalne przedmioty mogą pomóc zmniejszyć zmęczenie.
-
Przedmioty. Zdobyte przedmioty zapisuj na liście, dodając ich efekty (np. bonusy do testów). Możesz je wykorzystać w dowolnym momencie gry.
-
Przyjaciele. Zapoznani przyjaciele zyskują miejsce na liście postaci. Niektórzy oferują unikalne zdolności, które mogą być pomocne w kolejnych rozgrywkach.
-
Przebieg gry. Czytaj tekst na wybranym paragrafie i wybieraj opcje dalszego postępowania. Przechodź do wskazanych numerów, aż ukończysz grę.
-
Uwaga! Nie czytaj punktów, do których nie prowadzą polecenia – to popsuje zabawę. Chcesz większej magii? Włącz muzykę z ulubionych ścieżek dźwiękowych, np. Studio Ghibli.
-
Rozwój postaci. Po zakończeniu gry zwiększ o 1 punkt wybraną cechę: Siłę, Umysł lub Zręczność. Przedmioty i przyjaciół możesz zachować na kolejne przygody, ale cechy rozwijaj uczciwie, tylko raz na zakończoną grę.
-
Skróty zawodów. Niektóre testy cech mają przypisane bonusy dla wybranych zawodów. Skróty pomagają przypomnieć, który zawód zyskuje dodatkowy +1 (np. „CZ” – czarodziej, „RY” – rycerz).
-
Monety Szczęścia. Podczas gry możesz zdobywać Monety Szczęścia (MS). Wykorzystaj je do zakupów w mieście lub przerzucenia niekorzystnego wyniku testu. Powtórzenie jednego testu kosztuje jedną Monetę Szczęścia.
Dołącz do niezwykłej przygody i poznaj tajemnice Skarbu Podniebnych Piratów!
- Producent
- Szkoła Wyobraźni
- Autor
- Marcin Kubiesa
- ISBN
- 9788395851964
- Format
- 210x300
- Stron
- 82
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 36585
- Wiek
- 5+ (z pomocą opiekuna) / 7+ (samodzielnie)
- Ilustracje
- Janina Sobota
feedback Zgłoś komentarz