Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym

Danuta Emiluta-Rozya

Kompleksowe narzędzie diagnostyczne dla logopedów, łączące wieloletnie doświadczenie praktyczne i naukowe autorki. Publikacja oferuje uporządkowaną metodę badania mowy, ułatwiającą diagnozę i planowanie terapii. Zawiera praktyczne materiały pomocnicze oraz stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla specjalistów, jak i studentów logopedii.

100,00 zł Brutto

95,24 zł Netto

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 100,00 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 200 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym - Danuta Emiluta-Rozya - Akademia Pedagogiki Specjalnej

Monografia Całościowe badanie logopedyczne autorstwa Danuty Emiluty-Rozyi to cenna i kompleksowa publikacja, która od lat cieszy się dużym zainteresowaniem logopedów. To nie tylko praktyczne narzędzie diagnostyczne, lecz także obszerne kompendium wiedzy, stanowiące wynik wieloletnich badań oraz doświadczeń naukowych i klinicznych Autorki.

Głównym celem książki jest dostarczenie logopedom uporządkowanej i logicznej metody badania mowy, pozwalającej na całościową ocenę językową oraz skuteczne formułowanie diagnozy i planowanie terapii. Narzędzie to wyróżnia się nie tylko swoją unikatowością na rynku logopedycznym, lecz także przyjazną i przejrzystą formą, umożliwiającą jego praktyczne zastosowanie.

Nowe, poszerzone wydanie zostało wzbogacone o dodatkowe wyjaśnienia i uzupełnienia, które podnoszą jego wartość merytoryczną i przyczyniają się do pełniejszego wyłożenia koncepcji badania mowy. Istotnym atutem książki są także dołączone materiały pomocnicze – narzędzia diagnostyczne, karty badawcze oraz ilustracje – które czynią ją jeszcze bardziej użytecznym narzędziem pracy każdego logopedy.

Publikacja spotkała się z uznaniem zarówno praktyków, jak i środowiska akademickiego, co potwierdzają recenzje ekspertów. Podkreślają oni, że książka nie tylko systematyzuje proces diagnozowania logopedycznego, ale również inspiruje do dalszych badań nad zaburzeniami mowy. To obowiązkowa pozycja dla studentów logopedii, praktykujących specjalistów oraz naukowców zajmujących się diagnozą i terapią mowy.

Autorka monografii Danuta Emiluta-Rozya, będąc uznanym autorytetem w polskiej logopedii, przedstawia udoskonaloną monografię Całościowe badanie logopedyczne (wydanie nowe poszerzone), która od lat cieszy się dużym zainteresowaniem logopedów […]. To cenna publikacja nie tylko dla praktyków, lecz także naukowców. Wprowadzone przez Autorkę uzupełnienia i wyjaśnienia podnoszą walory monografii i jednocześnie przyczyniają się do pełniejszego wyłożenia jej poglądów, które są osnową przedstawionej koncepcji badania mowy […]. To imponujący dorobek wieloletnich doświadczeń praktycznych Autorki oraz jej refleksji naukowych, które prezentuje w opracowaniu. Nadrzędnym celem publikacji jest przekazanie logopedom praktycznego narzędzia umożliwiającego diagnozę zaburzeń mowy. Opracowane przez Autorkę narzędzie jest unikatowym na rynku logopedycznym zestawem prób (metodą badania), które w sposób uporządkowany, logiczny i jednocześnie przyjazny […] umożliwia całościową ocenę posługiwania się językiem u osób biorących w nim udział […]. Przedstawiony paradygmat postępowania ułatwia sformułowanie podstawowej diagnozy w taki sposób, że jednocześnie zostają określone priorytetowe kierunki terapii.
Z recenzji prof. dr hab. Danuty Pluty-Wojciechowskiej

Książka jest komplementarnym podręcznikiem […], stanowi autorskie, przemyślane szerokie kompendium wiedzy na temat diagnozowania logopedycznego. Mocną stronę stanowi nie tylko zakorzenienie w praktyce, lecz także wieloetapowa i wieloletnia weryfikacja narzędzia, którego efektem jest obecne wydanie CBL. Wartość prezentowanych w CBL danych jest tak duża, że z powodzeniem mogą stanowić źródło wiedzy oraz inspiracji zarówno dla praktykujących logopedów, jak i nowych projektów badawczych. Praca jest niewątpliwie oryginalna i imponująca. Autorka ma bogaty dorobek naukowy i zawodowy. W CBL prezentuje zebrane doświadczenia dotyczące diagnozowania logopedycznego, które jest procesem wieloetapowym i niełatwym nie tylko dla początkujących, lecz także niejednokrotnie doświadczonych logopedów. Zaletą prezentowanej koncepcji procedury badania logopedycznego jest jej dążenie do uporządkowania przebiegu badania według określonych zasad, tak by uzyskać możliwie dużo tekstów do analizy. Cennym elementem monografii są załączniki – narzędzia, karty do badania oraz obrazki. Z pełnym przekonaniem rekomenduję monografię […] i polecam ją szerokiemu gronu odbiorców. Nie ma bowiem wątpliwości, że każdy student logopedii powinien czytać tę pozycję do poduszki, a praktykujący logopedzi mieć ją w jednym palcu, by skutecznie diagnozować zaburzenia mowy.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Ity Bieńkowskiej, prof. APS

Danuta Emiluta-Rozya

– doktor nauk humanistycznych, logopeda teoretyk i praktyk z ponad 45-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w diagnozowaniu i terapii dzieci oraz młodzieży z wrodzonymi i nabytymi zaburzeniami mowy o różnorodnych mechanizmach patogenetycznych. Pracowała zarówno w poradnictwie publicznym i niepublicznym, jak i w instytucjach edukacyjnych oraz medycznych. Od lat zajmuje się także kształceniem logopedów – prowadziła zajęcia akademickie i szkolenia specjalistyczne.

Od 1984 roku jest związana z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Współtworzyła tam studia logopedyczne, opracowując koncepcję programów specjalności oraz kierunku, a także przez wiele lat kierowała Zakładem Logopedii. Była również inicjatorką i wieloletnią kierowniczką Poradni Logopedycznej (1991–2007).

Od ponad trzech dekad aktywnie działa w Zarządzie Sekcji Logopedycznej Towarzystwa Kultury Języka, obecnie pełniąc funkcję jej przewodniczącej. Jej zainteresowania naukowe oraz doświadczenie kliniczne znalazły odzwierciedlenie w licznych publikacjach, dotyczących m.in. metodologii badań logopedycznych, diagnozy różnicowej zaburzeń rozwoju mowy oraz typologii trudności w porozumiewaniu się. Opracowała etiologiczną klasyfikację dyslalii (1998, 2006) oraz – wspólnie z Haliną Mierzejewską – zestawienie form zaburzeń mowy (1997, 2008, 2021).

Szczegóły
9788367721479
Producent
Akademia Pedagogiki Specjalnej
Autor
Danuta Emiluta-Rozya
ISBN
9788367721479
Stron
136 + karty z obrazkami
Nr katalogowy
36856
Rok wydania
2024

Informacje o Producencie

Nazwa: Akademia Pedagogiki Specjalnej

Adres: ul. Szczęśliwicka 40

Kod pocztowy: 02-353

Miasto: Warszawa

Telefon: 22 589 36 00

Email: aps@aps.edu.pl

Zobacz także
chat Komentarze (0)