Czarne czy białe? Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się
Agnieszka Bala
Seria "Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się" przeznaczona jest dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją i dyslektycznych,
- z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego,
- z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą,
- także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego.
Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania.
I. Sekwencje
- Naśladowanie sekwencji - dzieci mają za zadanie układać klocki pod paskiem od lewej do prawej strony.
- Kontynuowanie sekwencji - dzieci mają za zadanie powtórzyć sekwencję układając klocki na pasku.
- Uzupełnianie sekwencji - dzieci mają za zadanie położyć na pasku brakujący klocek (klocki).
II. Analiza i synteza wzrokowa
Dzieci mają za zadanie ułożyć klocki według podanego wzoru w książeczce, analizując wzór od lewej do prawej strony, linijka w linijkę. Ćwiczenia te są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania. Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.
Zestaw zawiera:
- 16 dwustronnych elementów tekturowych,
- 55 pasków wzorcowych,
- książeczka, 45 stron laminowanych ze wzorami,
- instrukcja ćwiczeń,
- pudełko tekturowe.
- Producent
- Arson
- Autor
- Agnieszka Bala
- Data premiery
- 2012
- Okładka
- pudełko
feedback Zgłoś komentarz