Eduterapeutica Lux. Pomoc psychologiczna. Dla klas 1-8
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-10%

Eduterapeutica Lux. Pomoc psychologiczna. Dla klas 1-8

praca zbiorowa

To kompleksowy pakiet materiałów dla psychologów, pedagogów, nauczycieli i dyrektorów szkół, mający na celu wspieranie zdrowia psychicznego uczniów w klasach 1-8. Obejmuje scenariusze zajęć, poradniki, narzędzia przesiewowe oraz ćwiczenia multimedialne, skupiając się na profilaktyce i wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń, takich jak lęk, depresja czy zachowania autoagresywne. Pakiet wspiera również współpracę z rodzicami oraz dostarcza inspiracji do działań prozdrowotnych w szkole.

1 791,00 zł Brutto

1 456,10 zł Netto

1 990,00 zł -10%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 1 990,00 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 1 791,00 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 3582 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Eduterapeutica Lux. Pomoc psychologiczna. Dla klas 1-8 - EI SYSTEM

Eduterapeutica Lux to obszerny zbiór konspektów, scenariuszy kart pracy, mini-poradników oraz innych pomocy dydaktycznych, skoncentrowany na temacie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Jest to multimedialny pakiet, który umożliwia planowe i kompleksowe wdrożenie działań wspierających zdrowie psychiczne uczniów szkół podstawowych. Pakiet oferuje szeroki wybór materiałów dostępnych zarówno w wersji tradycyjnej, jak i elektronicznej.

Adresaci pakietu Pomoc psychologiczna:

  • Psychologowie i pedagodzy szkolni – stanowią pierwszą linię wsparcia, a materiały zawarte w pakiecie umożliwiają im systematyzację wiedzy specjalistycznej oraz skuteczniejsze wdrażanie odpowiednich technik i narzędzi w pracy z uczniami.

  • Nauczyciele (wychowawcy i przedmiotowi) – mają możliwość poszerzenia wiedzy i skutecznego podejmowania działań pomocowych oraz realizacji zajęć wychowawczych i profilaktycznych. Pomaga im to także kształtować zdrowe nawyki psychiczne w społeczności szkolnej.

  • Dyrektorzy szkół – odpowiedzialni za promocję zdrowia psychicznego, mogą korzystać z gotowego planu profilaktycznego jako punktu wyjścia do budowania organizacji wspierającej zdrowie psychiczne zarówno uczniów, jak i personelu.

  • Uczniowie – dzięki ćwiczeniom i materiałom psychoedukacyjnym, uczniowie mogą zwiększyć świadomość w zakresie zdrowia psychicznego i rozwijać zasoby potrzebne do radzenia sobie z trudnościami oraz udzielania wsparcia rówieśnikom.

Kluczowe obszary wsparcia w pakiecie Pomoc psychologiczna:

  • Zaburzenia nastroju – materiały w przystępny sposób wyjaśniają mechanizm nastroju, jego wpływ na codzienne funkcjonowanie oraz oferują techniki wspierające poprawę nastroju i regulację emocji. Wprowadzone są także narzędzia do wstępnej oceny nastroju ucznia.

  • Lęk i ataki paniki – moduł ten przybliża pojęcie lęku, jego wpływ na uczniów, a także dostarcza technik pomagających radzić sobie z lękiem i przeciwdziałać zachowaniom unikowym. Uwzględniono także narzędzia do oceny ryzyka lękowego.

  • Depresja – zawiera informacje o przyczynach depresji, objawach specyficznych dla dzieci i młodzieży oraz metodach wsparcia uczniów. Pakiet oferuje także narzędzia pozwalające na wczesne rozpoznanie depresji lub jej ryzyka.

  • Samookaleczenia i zachowania samobójcze – materiał opisuje mechanizmy zachowań autoagresywnych oraz dostarcza informacji o sygnałach ostrzegawczych, jak również metod wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Pakiet zawiera narzędzia do oceny ryzyka samookaleczeń i samobójstw.

Pakiet Pomoc psychologiczna obejmuje profilaktykę:

  • Uniwersalną – dla wszystkich uczniów,
  • Selektywną – dla uczniów z grupy ryzyka,
  • Wybiórczą – dla uczniów z widocznymi objawami problemów psychicznych.

Zawartość pakietu:

Na każdy obszar tematyczny składa się zestaw materiałów i narzędzi pracy:

  • Mini-poradniki – 17 mini-poradników z najważniejszymi informacjami, gotowymi do wdrożenia.
  • Procedury postępowania – 4 schematy działania na wypadek sytuacji wymagających interwencji.
  • Ulotki dla rodziców – 7 ulotek spójnych z materiałami dla nauczyciela, dla wsparcia współpracy.
  • Narzędzia i testy przesiewowe – 10 podstawowych narzędzi wspierających diagnozę.
  • Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych – 8 gotowych scenariuszy zajęć.
  • Ćwiczenia multimedialne – 35 ćwiczeń do wykorzystania podczas zajęć wychowawczych.
  • Kalendarz ścienny z pomysłami na konkursy i projekty – 40 pomysłów na konkursy oraz 40 na projekty uczniowskie.

Kluczowe pytania, na które znajdziesz odpowiedzi w pakiecie:

  • Jak radzić sobie po śmierci samobójczej ucznia w szkole?
  • Jak rozmawiać z uczniem i rodzicem w celu nakłonienia do skorzystania z diagnozy psychiatrycznej?
  • Jak chronić uczniów przed wyczerpującym kontaktem z osobą z zaburzeniami depresyjnymi?
  • Jak dbać o własne zdrowie psychiczne (nauczyciela) ?
  • Jak prowadzić zajęcia z uczniami z chorobą psychiczną?

Korzyści dla pedagoga i psychologa:

  • Lepsze wsparcie zdrowia psychicznego uczniów – dzięki materiałom, pedagodzy mogą lepiej rozpoznawać i reagować na problemy uczniów.
  • Wczesne rozpoznawanie problemów – narzędzia pozwalają na wcześniejszą identyfikację zagrożeń.
  • Wsparcie w sytuacjach kryzysowych – procedury pomagają podejmować odpowiednie kroki.
  • Ułatwienie współpracy z rodzicami – materiały oferują wskazówki dotyczące komunikacji i wsparcia ucznia w domu.
  • Sprawniejsze prowadzenie zajęć profilaktycznych – gotowe scenariusze pomagają w budowaniu zdrowych nawyków.
  • Inspiracja do działań prozdrowotnych – propozycje konkursów i projektów aktywizują uczniów i promują zdrowie psychiczne w szkole.

Geneza produktu i problem pomocy psychologicznej w szkołach podstawowych

Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży ma bezpośredni wpływ na ich umiejętność radzenia sobie z emocjami, a także na ich motywację i zdolność podejmowania decyzji, co wpływa na cały proces kształcenia. Niestety, coraz więcej uczniów ma trudności z zapamiętywaniem nawet najprostszych informacji, nie potrafi powiedzieć, o czym była lekcja, ani podsumować w jednym zdaniu, co z niej zapamiętali.

W 2023 roku opublikowano kompleksowy raport dotyczący kondycji psychicznej polskich uczniów*. Wynika z niego, że przeszło 50% dzieci i młodzieży nie ma motywacji do działania. Dane dotyczące zaburzeń zdrowia psychicznego przerażają swoją skalą:

  • 41,9% badanych przyznało, że w ich najbliższym otoczeniu ktoś mówił o samobójstwie, podjął próbę samobójczą lub popełnił samobójstwo,
  • 39,2% uczniów myślało o podjęciu próby samobójczej,
  • 29,3% uczniów ma podejrzenie depresji,
  • 25,9% uczniów przyznaje, że mówiło o samobójstwie,
  • 20,1% młodych osób przyznaje, że nie chce im się żyć,
  • 18,6% uczniów planowało samobójstwo,
  • 8,8% podjęło próbę samobójczą.

Mając na uwadze powyższe dane oraz wiedząc, że zdrowie psychiczne jest podstawą funkcjonowania i rozwoju człowieka, a jego zaburzenia wpływają na rozwój wszystkich sfer funkcjonowania, wraz z zespołem psychologów i pedagogów przygotowano pakiet multimedialny Pomoc psychologiczna.

* Dębski M., Flis J. (2023). MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce, Fundacja UNAWEZA, Warszawa

Szczegóły
EI SYSTEM
Producent
EI SYSTEM
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2024
Nr katalogowy
36485
Opakowanie
Pudełko
Zobacz także
chat Komentarze (0)