Eduterapeutica Lux. Problemy wychowawcze. Dla klas 1-8
praca zbiorowa
Zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej.
Eduterapeutica Lux. Problemy wychowawcze. Dla klas 1-8
Zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej.
Zestaw pomocy kompleksowo wspierających szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach z problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w różnym wieku.
- Wiek uczniów: 7-15 lat
- Licencja otwarta - nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń
Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty w łatwy sposób można wyszukać i wydrukować.
Eduterapeutica Problemy wychowawcze
pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi.
Zestaw obejmuje:
- Szkolenia, propozycje działań i gotowe materiały dla psychologów i pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotowych, rodziców i dzieci.
- Materiały podzielono na trzy grupy wiekowe odpowiadające klasom 1-3, 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej.
- Scenariusze szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci i kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne.
- Kompleksowe materiały, które pomogą nauczycielom realizować działania wychowawcze a zajęcia z uczniami staną się atrakcyjne i wartościowe.
- Materiały dla nauczycieli:
- poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów,
- scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia,
- prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki,
- ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwością ich dodruku z programu).
Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji:
Przemoc i agresja
- 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas
- 24 mniejszych kół służących do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji.
Problemy emocjonalne
- 6 większych kół z "emotikonami" symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),
- 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji.
Uzależnienia
- 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać),
- 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia,
- 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów.
Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Oraz bardzo obszerny moduł terapeutyczny (którego nie ma w pojedynczych tytułach)
Moduł terapeutyczny
oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych:
- funkcjonowania w grupie społecznej,
- komunikacji interpersonalnej,
- empatii,
- radzenia sobie z emocjami,
- samoregulacji,
- samooceny.
Zestaw zawiera:
- pendrive ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
- teczkę z ulotkami do rozdania dla rodziców,
- poradnik metodyczny,
- gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów.
Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne
jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania w grupach społecznych, wykonywania podstawowych zadań. W ostatnich latach na rozwój tych kompetencji kładzie się bardzo duży nacisk – np.: podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest w oparciu o rozwój sfery: społecznej, emocjonalnej, poznawczej i fizycznej, czy program wychowawczo-profilaktyczny musi zawierać sposoby rozwoju tych obszarów, gdzie opisuje się drogi do osiągnięcia dojrzałości społecznej, emocjonalnej, poznawczej.
Prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny
jest warunkiem zdrowia psychicznego, prawidłowego budowania poczucia własnej wartości oraz odnoszenia sukcesów. Doświadczenia ostatnich miesięcy w edukacji pokazały (nauczanie zdalne), że bez kompetencji osobistych uczniowie popadają w apatie a ich rozwój poznawczy jest zaburzony, dlatego też tak ważne jest świadome budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mają trudności w tych obszarach.
- Producent
- EI SYSTEM
- Autor
- praca zbiorowa
- Data premiery
- 2022
- ISBN
- 5904624771290
- Format
- 235x320
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 33914
feedback Zgłoś komentarz