Eduterapeutica Lux. Problemy wychowawcze. Dla klas 1-8  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-10%

Eduterapeutica Lux. Problemy wychowawcze. Dla klas 1-8

praca zbiorowa

Zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej.

1 791,00 zł Brutto

1 456,10 zł Netto

1 990,00 zł -10%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 1 990,00 zł
Czas do końca rabatu: 29 dni
W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 3582 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Eduterapeutica Lux. Problemy wychowawcze. Dla klas 1-8

Zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej.

Zestaw pomocy kompleksowo wspierających szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach z problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w różnym wieku.

  • Wiek uczniów: 7-15 lat
  • Licencja otwarta - nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń

Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty w łatwy sposób można wyszukać i wydrukować.

Eduterapeutica Problemy wychowawcze

pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi.

Zestaw obejmuje:

  • Szkolenia, propozycje działań i gotowe materiały dla psychologów i pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotowych, rodziców i dzieci.
  • Materiały podzielono na trzy grupy wiekowe odpowiadające klasom 1-3, 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej.
  • Scenariusze szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci i kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne.
  • Kompleksowe materiały, które pomogą nauczycielom realizować działania wychowawcze a zajęcia z uczniami staną się atrakcyjne i wartościowe.
  • Materiały dla nauczycieli:
    - poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów,
    - scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia,
    - prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki,
    - ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwością ich dodruku z programu).

Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji:

Przemoc i agresja
  • 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas
  • 24 mniejszych kół służących do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji.
Problemy emocjonalne
  • 6 większych kół z "emotikonami" symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),
  • 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji.
Uzależnienia
  • 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać),
  • 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia,
  • 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów.

Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.

Oraz bardzo obszerny moduł terapeutyczny (którego nie ma w pojedynczych tytułach)
Moduł terapeutyczny

oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych:

  • funkcjonowania w grupie społecznej,
  • komunikacji interpersonalnej,
  • empatii,
  • radzenia sobie z emocjami,
  • samoregulacji,
  • samooceny.

Zestaw zawiera:

  • pendrive ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
  • teczkę z ulotkami do rozdania dla rodziców,
  • poradnik metodyczny,
  • gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów.
Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne

jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania w grupach społecznych, wykonywania podstawowych zadań. W ostatnich latach na rozwój tych kompetencji kładzie się bardzo duży nacisk – np.: podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest w oparciu o rozwój sfery: społecznej, emocjonalnej, poznawczej i fizycznej, czy program wychowawczo-profilaktyczny musi zawierać sposoby rozwoju tych obszarów, gdzie opisuje się drogi do osiągnięcia dojrzałości społecznej, emocjonalnej, poznawczej.

Prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny

jest warunkiem zdrowia psychicznego, prawidłowego budowania poczucia własnej wartości oraz odnoszenia sukcesów. Doświadczenia ostatnich miesięcy w edukacji pokazały (nauczanie zdalne), że bez kompetencji osobistych uczniowie popadają w apatie a ich rozwój poznawczy jest zaburzony, dlatego też tak ważne jest świadome budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mają trudności w tych obszarach.

Szczegóły
EI SYSTEM
5904624771290
Wydawnictwo
EI SYSTEM
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2022
ISBN
5904624771290
Format
235x320
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
33914
Zobacz także
chat Komentarze (0)