Relacje
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci rozpoczynających naukę czytania.
Początek nauki czytania powinien być dla dziecka zabawą, która dostarcza nie tylko przyjemności płynącej z działania, ale również radości wynikającej z rozwiązywania nowych, trudnych zadań. Prawidłowe dobranie samogłosek, podanie ich po odczytaniu przez dorosłego, czy wreszcie samodzielne ich odczytanie budują w dziecku poczucie własnej wartości, wiarę w swoje możliwości i oswajają z językiem pisanym.
Ponieważ samogłoski przetwarzane są w strukturach prawej półkuli mózgu nawet małe dzieci szybko osiągają sukces, który jest ważnym elementem kształtowania obrazu samego siebie. Samogłoski zapisane są białym drukiem na czarnym tle. Wyniki badań neurobiologicznych pokazały, że koncentrowanie wzroku na obrazach przebiega najefektywniej gdy stosuje się jasne wzory na ciemnym tle.
Zabawa samogłoskami powinna przebiegać zgodnie z trzema etapami uczenia się:
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Zestaw umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Druga część to tylko materiał tematyczny (dynia, pingwin, okulary, kapelusz, łopata, kawa, rakieta, gitara, papryka, balon).
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożonych dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych oraz dla osób dorosłych z afazją.
Pomoc zaprojektowana dla: dzieci zdrowych na początku nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną; dzieci z trudnościami w nauce czytania w klasie I; dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
feedback Zgłoś komentarz