Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 1 - sz, ż, cz, dż
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
Słuch fonemowy to umiejętność, która pozwala na odróżnianie wypowiedzi różnych i utożsamianie takich samych. Prawidłowo rozwinięty słuch fonemowy stanowi konieczny warunek rozwoju percepcji fonemowej słów w zakresie ich analizy i syntezy. Jest również elementarnym procesem wpływającym na umiejętność czytania i pisania.
Zaburzenia słuchu fonemowego u dzieci mogą przejawiać się:
Aby zapobiegać tym trudnościom opracowano program komputerowy "Logopedyczne zabawy. Część 7 - słuch fonemowy".
Spis gier:
PODPISZ I POWIEDZ - ćwiczenia zawarte w programie są pomocne przy utrwalaniu głosek opozycyjnych w wyrazach (w różnych pozycjach). Zadaniem dziecka jest wybieranie kolejnych liter i układanie podpisu do pokazanego na ekranie obrazka. Litery układa się przy pomocy kursora myszy (metodą "przeciągnij i upuść"). W poziomie "średnio" i "dużo" pojawia się kilka zbędnych liter. Podnosi to nieznacznie stopień trudności, a przez to atrakcyjności tego programu.
ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Parę tworzy obrazek i jego nazwa wypowiedziana przez lektora.
UZUPEŁNIJ WYRAZ - program ma na celu różnicowanie i utrwalanie głosek opozycyjnych. Zabawa polega na głośnym wypowiedzeniu przez dziecko nazwy obrazka, a następnie wybraniu brakującej litery do podpisu pod obrazkiem.
POSŁUCHAJ I WYBIERZ - gra polega na wskazaniu obrazka, którego nazwa została wypowiedziana przez lektora. Za pomocą czerwonego przycisku znajdującego się w centralnej części ekranu można odsłuchać ponownie nazwę szukanego obrazka.
DOBIERZ PARONIMY - gra polega na połączeniu paronimów. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obrazku lektor wypowiada jego nazwę, a obrazek zostaje oznaczony symbolem. Zadaniem dziecka jest dopasowanie drugiego obrazka poprzez kliknięcie na niego. Jeśli obrazki zostaną właściwie dobrane to będą oznaczone identycznym symbolem.
NAGRAJ I ODTWÓRZ - to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jej np. na początku i końcu terapii.
Licencja: 1-stanowiskowa.
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku 4-9 lat. Ćwiczenia zawarte w programie wspomagają terapię logopedyczną i ćwiczą wymowę tych głosek u dzieci pod kierunkiem logopedy.
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
Ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek. Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej.
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
Pakiet zawiera 7 multimedialnych programów do terapii logopedycznej dla dzieci w wieku od 4 do 9 lat.
feedback Zgłoś komentarz