Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 7 - słuch fonemowy
Program opracowany tak, aby zapobiegać trudnościom związanym z zaburzeniami słuchu fonemowego.
Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 7 - słuch fonemowy - Komlogo
Słuch fonemowy to umiejętność, która pozwala na odróżnianie wypowiedzi różnych i utożsamianie takich samych. Prawidłowo rozwinięty słuch fonemowy stanowi konieczny warunek rozwoju percepcji fonemowej słów w zakresie ich analizy i syntezy. Jest również elementarnym procesem wpływającym na umiejętność czytania i pisania.
Zaburzenia słuchu fonemowego u dzieci mogą przejawiać się:
- opóźnionym rozwojem mowy,
- trudnościami w nauce czytania i pisania,
- zaburzeniami wymowy przejawiającymi się w substytucjach,
- wymową bezdźwięczną.
Aby zapobiegać tym trudnościom opracowano program komputerowy "Logopedyczne zabawy. Część 7 - słuch fonemowy".
Spis gier:
PODPISZ I POWIEDZ - ćwiczenia zawarte w programie są pomocne przy utrwalaniu głosek opozycyjnych w wyrazach (w różnych pozycjach). Zadaniem dziecka jest wybieranie kolejnych liter i układanie podpisu do pokazanego na ekranie obrazka. Litery układa się przy pomocy kursora myszy (metodą "przeciągnij i upuść"). W poziomie "średnio" i "dużo" pojawia się kilka zbędnych liter. Podnosi to nieznacznie stopień trudności, a przez to atrakcyjności tego programu.
ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Parę tworzy obrazek i jego nazwa wypowiedziana przez lektora.
UZUPEŁNIJ WYRAZ - program ma na celu różnicowanie i utrwalanie głosek opozycyjnych. Zabawa polega na głośnym wypowiedzeniu przez dziecko nazwy obrazka, a następnie wybraniu brakującej litery do podpisu pod obrazkiem.
POSŁUCHAJ I WYBIERZ - gra polega na wskazaniu obrazka, którego nazwa została wypowiedziana przez lektora. Za pomocą czerwonego przycisku znajdującego się w centralnej części ekranu można odsłuchać ponownie nazwę szukanego obrazka.
DOBIERZ PARONIMY - gra polega na połączeniu paronimów. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obrazku lektor wypowiada jego nazwę, a obrazek zostaje oznaczony symbolem. Zadaniem dziecka jest dopasowanie drugiego obrazka poprzez kliknięcie na niego. Jeśli obrazki zostaną właściwie dobrane to będą oznaczone identycznym symbolem.
NAGRAJ I ODTWÓRZ - to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jej np. na początku i końcu terapii.
Licencja: 1-stanowiskowa.
Wymagania systemowe:
- Windows 98 lub nowszy
- procesor Pentium, 233 MHz
- RAM 128 MB - Win 98, 256 MB - Win XP
- 250 MB wolnego miejsca na dysku twardym
- grafika 800 x 600, Hi-color
- karta dźwiękowa zgodna z MS Windows
- Producent
- Komlogo
- Data premiery
- 2011
- Nr katalogowy
- 21893
feedback Zgłoś komentarz