Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 6 - różnicowanie szeregów
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-15%

Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 6 - różnicowanie szeregów

Ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek. Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej.

102,00 zł Brutto

82,93 zł Netto

120,00 zł -15%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 120,00 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 102,00 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 204 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Logopedyczne zabawy. Program komputerowy. Część 6 - różnicowanie szeregów - Komlogo

Po wywołaniu głosek trzech szeregów: ciszącego, syczącego i szumiącego, bardzo często należy prowadzić z dzieckiem ćwiczenia w różnicowaniu tych głosek. Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej. W tym celu należy stosować ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek. W słowniku logopedycznym można przeczytać, że "kinestezja artykulacyjna to poczucie pozycji i ruchów narządów mowy względem siebie, właściwych poszczególnym głoskom. Brak czucia napięcia mięśni narządów mowy utrudnia lub uniemożliwia wykonywanie odpowiednich ruchów artykulacyjnych.

Ćwiczenie kinestezji artykulacyjnej polega na wielokrotnych powtórzeniach danych głosek, w celu osiągnięcia pełnego automatyzmu we właściwym układaniu narządów mowy dla konkretnej głoski, a także automatyzmu w sprawnym przechodzeniu od jednej artykulacji do drugiej.

Program składa się z następujących części:

POCIĄG – to gra, która polega na umieszczeniu obrazków z pociągu na właściwych półkach z literami. Obrazki układa się przy pomocy kursora myszy (metodą "przeciągnij i upuść"). W przypadku popełnienia błędu głos z komputera prosi o ponowne ułożeniu podpisu. Jeżeli dziecko kilkakrotnie źle ułoży podpis pod obrazkiem może skorzystać z przycisku POMOC. Po zakończeniu gry na ekranie pojawia się okienko STATYSTYKA, w którym znajdują się dotyczące czasu gry, liczby błędnych i poprawnych odpowiedzi oraz korzystanie z pomocy. W okienku tym znajdują się dwa przyciski: DALEJ pozwala na rozpoczęcie gry od początku, oraz STOP kończy ćwiczenia w danym programie.

PRZYSSAWKI – gra, która polega na etykietowaniu obrazków poprzez przeciągnięcie do nich właściwego napisu. Napis przemieszcza się za pomocą kursora myszy. Wskazanie kursorem myszy obrazka lub napisu i kliknięcie prawego przycisku myszy powoduje odsłuchanie nazwy obrazka/napisu.

ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Po znalezieniu przez dziecko 2 takich samych obrazków można usłyszeć ich nazwę podaną przez komputer. Po usłyszeniu nazwy dziecko powinno ją bezbłędnie powtórzyć.

MAGAZYNIER – zadaniem gracza jest poukładanie na półkach napisów i obrazków. Wózek obsługuje się klawiszami strzałek.

TAŚMOCIĄG – zadaniem gracza jest przeniesienie obrazka znajdującego się na taśmociągu do rury z właściwą głoską. Ramię chwytające obsługujemy za pomocą klawiszy strzałek.

NAGRAJ I ODTWÓRZ – to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jego wymowy np. na początku i końcu terapii.

Licencja: 1-stanowiskowa.

Wymagania systemowe:

  • Windows 98 lub nowszy
  • procesor Pentium, 233 MHz
  • RAM 128 MB - Win 98, 256 MB - Win XP
  • 250 MB wolnego miejsca na dysku twardym
  • grafika 800 x 600, Hi-color
  • karta dźwiękowa zgodna z MS Windows
Szczegóły
Komlogo
Producent
Komlogo
Data premiery
2008
Nr katalogowy
16486
Zobacz także
chat Komentarze (0)