Multimedialny Pakiet Logopedyczny. Program komputerowy, część VII - słuch fonemowy. Logopedyczne zabawy  5
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-15%

Multimedialny Pakiet Logopedyczny. Program komputerowy, część VII - słuch fonemowy. Logopedyczne zabawy

praca zbiorowa

Słuch fonemowy to umiejętność, która pozwala na odróżnianie wypowiedzi różnych i utożsamianie takich samych. Prawidłowo rozwinięty słuch fonemowy stanowi...

102,00 zł Brutto

82,93 zł Netto

120,00 zł -15%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 120,00 zł
Czas do końca rabatu: 28 dni
W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 204 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Słuch fonemowy to umiejętność, która pozwala na odróżnianie wypowiedzi różnych i utożsamianie takich samych. Prawidłowo rozwinięty słuch fonemowy stanowi konieczny warunek rozwoju percepcji fonemowej słów w zakresie ich analizy i syntezy. Jest również elementarnym procesem wpływającym na umiejętność czytania i pisania.

Zaburzenia słuchu fonemowego u dzieci mogą przejawiać się:

  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • trudnościami w nauce czytania i pisania,
  • zaburzeniami wymowy przejawiającymi się w substytucjach,
  • wymową bezdźwięczną.

Aby zapobiegać tym trudnościom opracowano program komputerowy "Logopedyczne zabawy. Część VII - słuch fonemowy".

PODPISZ I POWIEDZ - ćwiczenia zawarte w programie są pomocne przy utrwalaniu głosek opozycyjnych w wyrazach (w różnych pozycjach). Zadaniem dziecka jest wybieranie kolejnych liter i układanie podpisu do pokazanego na ekranie obrazka. Litery układa się przy pomocy kursora myszy (metodą "przeciągnij i upuść"). W poziomie "średnio" i "dużo" pojawia się kilka zbędnych liter. Podnosi to nieznacznie stopień trudności, a przez to atrakcyjności tego programu.

ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Parę tworzy obrazek i jego nazwa wypowiedziana przez lektora.

UZUPEŁNIJ WYRAZ - program ma na celu różnicowanie i utrwalanie głosek opozycyjnych. Zabawa polega na głośnym wypowiedzeniu przez dziecko nazwy obrazka, a następnie wybraniu brakującej litery do podpisu pod obrazkiem.

POSŁUCHAJ I WYBIERZ - gra polega na wskazaniu obrazka, którego nazwa została wypowiedziana przez lektora. Za pomocą czerwonego przycisku znajdującego się w centralnej części ekranu można odsłuchać ponownie nazwę szukanego obrazka.

DOBIERZ PARONIMY - gra polega na połączeniu paronimów. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obrazku lektor wypowiada jego nazwę, a obrazek zostaje oznaczony symbolem. Zadaniem dziecka jest dopasowanie drugiego obrazka poprzez kliknięcie na niego. Jeśli obrazki zostaną właściwie dobrane to będą oznaczone identycznym symbolem.

NAGRAJ I ODTWÓRZ - to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jej np. na początku i końcu terapii.

Wymagania systemowe:

  • Procesor Pentium 1 GHz lub porównywalny
  • 512 MB pamięci RAM
  • Grafika min. 800 x 600 Truecolor
  • Karta dźwiękowa
  • System: Windows 98, XP, Vista, 7
  • Napęd CD lub DVD
  • 100 MB wolnego miejsca na dysku twardym
Szczegóły
Komlogo
Wydawnictwo
Komlogo
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2011
Format
CD
chat Komentarze (0)