Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity

Małgorzata Chojak

Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mityto przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania...

49,00 zł Brutto

46,67 zł Netto

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 49,00 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 98 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity
to przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty.

Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich twierdzeń, jak:

  • mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens, ale jedna godzina terapii w tygodniu – już nie),
  • płeć ma znaczenie,
  • neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,
  • mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),
  • nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,
  • zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu.

Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych „kamyczków i patyczków”?

Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki.


Szczegóły
Difin
9788380858558
Producent
Difin
Autor
Małgorzata Chojak
Data premiery
2019
ISBN
9788380858558
Format
170x240
Stron
156
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Pozytywna Dyscyplina w klasie

Bestseller, który zdobył uznanie nauczycieli na całym świecie, sprzedając się w ponad 2 milionach egzemplarzy. Książka oferuje polskim nauczycielom nowoczesne narzędzia i strategie oparte na współpracy, umiejętnościach rozwiązywania problemów i szacunku. To praktyczne kompendium dla nauczycieli, którzy chcą skutecznie kształtować pozytywne środowisko w klasie i sprawnie radzić sobie z trudnościami w zachowaniu uczniów.

74,00 zł
Dostosowanie wymagań edukacyjnych - II etap edukacyjny

Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów, realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych.

25,50 zł
30,00 zł
Kod zachowania. Przewodnik

Kod zachowania - przewodnik. Strategie, narzędzia i interwencje wspierające uczniów przejawiających zachowania lękowe lub opozycyjne. Jessica Minahan jest...

49,00 zł
Starsze przedszkolaki

Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu.

69,00 zł
Problemy wychowawcze w przedszkolu
Książka podpowiada, jak nauczyciel przedszkola może twórczo i efektywnie pracować z dziećmi sprawiającymi trudności wychowawcze. Znajdują się tu odpowiedzi...
49,90 zł
Gramy literami. Edukacja. Terapia. Rewalidacja. Korelacja

Książka oferuje innowacyjne podejście do edukacji muzycznej, łącząc elementy terapii i rewalidacji. Dzięki czytelnej i atrakcyjnej formie, z ilustracjami i fotografiami, jest idealna dla dzieci, rodziców i nauczycieli, zwłaszcza tych, dla których tradycyjne metody nauki gry na instrumencie są trudne. Muzyka i muzykoterapia są tu przedstawione jako wzajemnie się uzupełniające, co ma na celu przynoszenie radości i uśmiechu poprzez muzykowanie.

54,00 zł
60,00 zł
Metoda Montessori od 6 do 12 lat
Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko...
34,99 zł