Poprzez lekturę i zabawę ku wartościom  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Wyprzedaż!-70%

Poprzez lekturę i zabawę ku wartościom

Praca zbiorowa pod redakcją Grażyny Wiśniewskiej

Lekcje języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum

5,70 zł Brutto

5,43 zł Netto

19,00 zł -70%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 19,00 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 5,70 zł
Czas do końca rabatu: 0 minut
W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 11 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Towar nie podlega reklamacji ani zwrotowi.

Wprowadzanie uczniów w krąg rozważań o pryncypialnych, uniwersalnych, ogólnoludzkich wartościach to jedno z najbardziej eksponowanych zadań współczesnej edukacji polonistycznej. Książka jest zbiorem kilkunastu scenariuszy lekcji języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej i gimnazjum.

Uwaga autorek skupia się na pobudzaniu wrażliwości uczniów na wartości kształtujące poziom relacji człowieka do świata, do drugiego człowieka, a także do siebie samego. Propozycje lekcji mają mocną podbudowę teoretyczną, głównie w postaci koncepcji pedagogicznej Carla Ransona Rogersa. Postuluje ona nauczanie i wychowanie skoncentrowane na osobie, traktuje ucznia jako jednostkę autonomiczną, niepowtarzalną i zasługującą na szacunek bez stawiania jakichkolwiek wstępnych warunków.

„Czynnikiem decydującym zarówno o doborze treści lekcji, jak i o sposobach edukacyjnego działania jest troska autorek o jakość ucznia, o jego podmiotową indywidualność i wielowymiarowość, nabywanie przezeń umiejętności poznawania siebie i swojego miejsca w świecie, samodzielnego uczenia się, rozbudzanie w nim ciekawości, chęci poznania niejako z jego przyzwolenia, a nie przymusu.
Autorki czuwają nad nieustannym stawaniem się ucznia istotą myślącą i wrażliwą, kreatywną i bogatą wewnętrznie. Pobudzają jego doznania estetyczne, refleksje. Wprowadzają na lekcje różne rodzaje indywidualnej swobodnej aktywności twórczej, w toku której uczeń nieustannie rozwija się i wzbogaca, samodzielnie myśli, przyjmuje postawę otwartą, tworzy siebie. Inicjują potrzebę ciągłego poszukiwania prawdy i mądrości, docierania do spraw najistotniejszych, do wzajemnego dzielenia się pasją drążenia w głąb, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości.
Wraz z uczniem wędrują po nowych, otwierających się nieznanych szlakach, bawiąc się słowem, tekstem literackim, ruchem, gestem, ciałem, muzyką, plastyką. Rezygnują z jednostronności werbalizmu na rzecz dialogu, spotkania z uczniem. Bliski jest im kierunek: od nauczania do uczenia się”.
(fragm. wstępu)

Szczegóły
Klanza
8388644068
Wydawnictwo
Klanza
Autor
Praca zbiorowa pod redakcją Grażyny Wiśniewskiej
Data premiery
2001
ISBN
8388644068
Format
B5
Stron
248
Okładka
miękka
chat Komentarze (0)