Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu
Urszula Eckert
Test ocenia dojrzałość szkolną dzieci z wadą słuchu, badając ich rozwój poznawczy, umiejętności arytmetyczne, rewalidację, samodzielność i postawę społeczną. Składa się z 17 serii prób, każda zawiera cztery zadania. Wyniki testu pomagają w planowaniu pracy dydaktycznej i działań korygujących.
Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu - Urszula Eckert - Akademia Pedagogiki Specjalnej
Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu jest całościowym, bezsłownym testem dostosowanym do badania polskich dzieci z wadą słuchu. Rozeznanie przez nauczyciela poziomu rozwoju dziecka pozwala na właściwe planowanie pracy w klasie pierwszej, a także na uwzględnienie w tym planie działań korygujących braki w poszczególnych zakresach rozwoju dziecka wykazane Testem. Niniejszy test sprawdza stopień rozwoju dziecka w następujących zakresach:
- procesów poznawczych,
- podstawowych umiejętności arytmetycznych,
- poziomu rewalidacji,
- samodzielności dziecka i jego postawy społecznej.
Całość testu składa się z 17 serii prób. W każdej próbie dziecko ma do wykonania po cztery zadania. Na końcu testu zamieszczono kartę zawierającą syntetyczne informację o dziecku, arkusz z zestawem wyników testu oraz instrukcję badań wraz z punktacją dla poszczególnych prób.
Urszula Eckert
- profesor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i Uniwersytetu Warszawskiego. Jest surdopedagogiem, absolwentką Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej. Od czasu podjęcia pracy (1949) zajmuje się problemami rozwoju, kształcenia, integracji społeczno-zawodowej osób z wadą słuchu jako wychowawca i nauczycielka w zakładach specjalnych. Od 1974 r. związana jest z Akademią Pedagogiki Specjalnej (dawnej PIPS, WSPS) jako nauczyciel akademicki, Kierownik Zakładu Surdopedagogiki, Prorektor ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą (1986-1990). Zainteresowania naukowe koncentruje głównie na problematyce wczesnego wykrywania wady słuchu, na wczesnym usprawnianiu słuchu i kształceniu mowy ustnej jako środka porozumiewania się społecznego, na badaniu poziomu przygotowania dziecka zwadą słuchu do nauki szkolnej. Zajmuje się również przygotowywaniem nauczycieli do pracy z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu w szkołach integracyjnych, specjalnych i powszechnych.
- Producent
- Akademia Pedagogiki Specjalnej
- Autor
- Urszula Eckert
- Data premiery
- 2012
- ISBN
- 9788362828364
- Format
- 120x170
- Stron
- 92
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 24215
feedback Zgłoś komentarz