Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży. Część 2
Joanna Węglarz , Dorota Bentkowska
Książka oferuje 100 dodatkowych ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne dzieci i młodzieży. Podzielone na 8 obszarów, ćwiczenia skupiają się na emocjach, normach społecznych, komunikacji, teorii umysłu, samowiedzy, asertywności, radzeniu sobie w trudnych sytuacjach i współpracy. Doskonałe narzędzie dla terapeutów i nauczycieli.
Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży. Część 2 - Harmonia - Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska
Oto druga część książki "Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży", która stanowi uzupełnienie podręcznika dla terapeutów. Zawiera dodatkowe 100 ćwiczeń, doskonale wspierających rozwój umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży. Te ćwiczenia mogą być wykorzystane podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innych interwencji terapeutycznych, skupiających się na kształtowaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych.
Umiejętności społeczne
Podział ćwiczeń na 8 obszarów umiejętności społecznych pozwala na kompleksowe podejście do treningu:
- Emocje: Ćwiczenia w tym obszarze pomagają dzieciom i młodzieży zrozumieć swoje emocje oraz radzić sobie z nimi w zdrowy sposób.
- Normy społeczne: Poprzez te ćwiczenia uczniowie uczą się norm społecznych, które są kluczowe dla skutecznej interakcji z innymi.
- Komunikacja: Ćwiczenia te skupiają się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych, w tym słuchania aktywnego i wyrażania siebie w sposób klarowny i zrozumiały.
- Teoria umysłu: Ten obszar rozwija zdolność do rozumienia myśli, uczuć i intencji innych osób, co jest istotne dla budowania zdrowych relacji.
- Samowiedza i samoświadomość: Ćwiczenia te wspierają rozwój samoświadomości i zrozumienia własnych potrzeb, pragnień i celów.
- Asertywność: Poprzez te ćwiczenia dzieci uczą się wyrażać swoje opinie i potrzeby w sposób asertywny i pozytywny.
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych: Ćwiczenia w tym obszarze pomagają w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz konfliktami.
- Współpraca: Ten obszar skupia się na budowaniu umiejętności współpracy, współdziałania i rozwiązywania problemów w grupie.
Dzięki różnorodności i kompleksowości ćwiczeń, ta druga część książki stanowi cenny zasób dla terapeutów i nauczycieli, którzy pragną skutecznie wspierać rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży.
Dorota Bentkowska
– psycholog, ekspert Treningu Umiejętności Społecznych. Założycielka specjalizującego się w pracy metodą TUS Centrum Terapii "Błękitna Chatka", w którego zajęciach uczestniczy ponad 300 dzieci rocznie. Współautorka Relacyjnej Metodologii TUS Węglarz i Bentkowskiej. Autorka 4 książek dotyczących Treningu Umiejętności Społecznych, współwłaścicielka sklepu pomocetus.pl.
Joanna Węglarz
– psycholog, specjalista psychologii klinicznej, dyrektor Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Studio Psychologiczne, trener, współautorka Relacyjnej Metodologii TUS Węglarz i Bentkowskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi i rodzicami, regularnie prowadzi szkolenia i konsultacje dla nauczycieli i terapeutów, między innymi w obszarze TUS. Jako ekspert jest zapraszana na liczne konferencje branżowe oraz do mediów. Autorka 5 książek, w tym 4 dotyczących Treningu Umiejętności Społecznych, założycielka sklepu pomocetus.pl.
- Producent
- Harmonia
- Autor
- Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska
- Data premiery
- 2024
- ISBN
- 9788383095288
- Format
- A4
- Stron
- 134
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 35545
feedback Zgłoś komentarz