WINDA - Ćwiczenia językowe w matematyce
Elżbieta Wianecka
Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika. Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje...
Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika.
Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje na liczbę, ilość, kolejność. Wykorzystując tę pomoc, dziecko będzie utrwalało liczebniki główne, porządkowe i zbiorowe. Słownictwo wprowadzone będzie poprzez demonstrację elementów i ich manipulację.
Pracując w oparciu o tę pomoc dziecko będzie miało możliwość określania relacji przestrzennych, operowania słownictwem na wyższym poziomie, rozpoznawania i nazywania kolorów, wskazywania i odczytywania cyfr, usprawniania motoryki ręki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pomoc przeznaczona jest do pracy logopedycznej, pedagogicznej, pracy w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. Pojęcia, które zostaną wprowadzone i utrwalone można wykorzystać ucząc języka polskiego jako obcego.
SŁOWNICTWO
- niżej, wyżej - piętro wyżej, piętro niżej
- za wysoko, za nisko - o jedno piętro wyżej, o jedno piętro niżej
- wyżej niż, niżej niż - do góry, na dół
- nad, pod, między, przed, po
- z prawej strony, z lewej strony
LICZEBNIKI
- główne - jeden, dwa, trzy, cztery...
- porządkowe - pierwsze, drugie, trzecie...
- zbiorowe - dwoje, troje, czworo...
Zadania możemy tak konstruować, by operować pojęciami ludzie zamiast osoby. Tym samym będzie można wprowadzić i utrwalić liczebniki zbiorowe.
Dzieci mogą same rozmieszczać klocki z obrazkami, wywożąc je na odpowiednie piętra, muszą jednak stosować opis językowy.
Wszystkie prezentowane zadania są proponowanymi ćwiczeniami pracy. Ich modyfikacja jest dowolna i należy do twórczego myślenia terapeuty, rodzica.
Materiał: płyta PCV, plansza z ruchomymi elementami.
- Producent
- Arson
- Autor
- Elżbieta Wianecka
- Data premiery
- 2014
feedback Zgłoś komentarz