Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Część 6. Jak przepraszać?
Różnorodne ćwiczenia uwzględniają rangę uczestników dialogów, rodzaje relacji (równorzędna i nierównorzędna), a także rodzaj kontaktu – pośredni i bezpośredni.
Szósta część Ćwiczeń sprawności komunikacyjnych ma służyć rozwijaniu umiejętności przepraszania i wyrażania swojej skruchy w sytuacjach o charakterze oficjalnym i nieoficjalnym, jak również w sytuacji kontaktu indywidualnego i z grupą rozmówców.
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych to zbiór zadań dla młodzieży i dorosłych cierpiących na zaburzenia sprawności komunikacyjnych w związku z zespołem czołowym, pragnozją, spektrum zaburzeń autystycznych oraz innymi trudnościami ograniczającymi zdolność do wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi. Pracując z terapeutami czy logopedami, pacjenci usprawniają swoje zachowania językowe.
O Ćwiczeniach…:
- poprawiają umiejętności stosowania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych,
- rozwijają zdolności interpretacyjne i kreujące zachowania werbalne i niewerbalne (prozodyczne, kinetyczne i proksemiczne),
- stymulują rozwój zachowań językowych w zakresie czynności poznawczych, komunikacyjnych, socjalizacyjnych i grupotwórczych,
- ułożone są według stopnia trudności.
feedback Zgłoś komentarz