Gesty artykulacyjne
Jagoda Cieszyńska
Książka przeznaczona jest dla dzieci z wadami wymowy, opóźnieniem rozwoju mowy, alalią, afazją, uszkodzeniem słuchu, a także w sytuacji zaburzeń słuchu fonemowego i trudności w nauce czytania.
Gesty artykulacyjne
Nowa edycja w formie książki.
Książka przeznaczona jest dla dzieci z wadami wymowy, opóźnieniem rozwoju mowy, alalią, afazją, uszkodzeniem słuchu, a także w sytuacji zaburzeń słuchu fonemowego i trudności w nauce czytania.
Gesty artykulacyjne (GA)
- inaczej wizualizacje głosek w sylabach - to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska „Y”), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni.
Gesty artykulacyjne
w wysokim stopniu przyspieszają naukę poprawnej artykulacji, zwiększają wyrazistość wymowy, pomagają w nauce czytania i pisania poprzez włączenie odczuć kinestetycznych i czucia skórnego. Wizualizacje głosek pomagają także podczas nauki języka polskiego jako obcego oraz w procesie odbudowywania języka dorosłych osób z afazją.
- Producent
- Centrum Metody Krakowskiej
- Autor
- Jagoda Cieszyńska
- Data premiery
- 2022
- ISBN
- 9788364957680
- Stron
- 24
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 33868
Kategoryzacje obrazkowe
Pomoc można wykorzystać do pracy z dzieckiem nad formowaniem myślenia przez analogię, warunkującego uczenie się reguł gramatycznych języka etnicznego i języków obcych.
Sekwencje 2
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Druga część to tylko materiał tematyczny (dynia, pingwin, okulary, kapelusz, łopata, kawa, rakieta, gitara, papryka, balon).
Relacje 2
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej i symultanicznej
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożonych dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych oraz dla osób dorosłych z afazją.
feedback Zgłoś komentarz