Relacje 2
Jagoda Cieszyńska , Agata Dębicka-Cieszyńska
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi.
Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo-skutkowych.
Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami.
Zestaw RELACJE pozwala na stymulację:
- analizy wzrokowej
- koncentracji
- świadomej kontroli wzrokowej
- uwagi dowolnej
- rozumienia instrukcji niewerbalnej
- rozumienia zwerbalizowanych przez terapeutę relacji identyczności lub jej braku, nazywania brakujących elementów, zasad wykluczania ze zbioru
- werbalizowania relacji identyczności lub jej braku, nazywania brakujących elementów, zasad wykluczania ze zbioru
Ćwiczenia dostrzegania relacji przygotowują do:
- rozumienia zależności przyczynowo-skutkowych
- uczenia się przez instrukcję
- nabywania systemu językowego - gramatyki języka
Zestaw składa się ze 105 elementów.
- Producent
- Centrum Metody Krakowskiej
- Autor
- Jagoda Cieszyńska, Agata Dębicka-Cieszyńska
- Data premiery
- 2015
- ISBN
- 9788364957529
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 26983
feedback Zgłoś komentarz