Myślenie matematyczne. Orientowanie się w przestrzeni  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Myślenie matematyczne. Orientowanie się w przestrzeni

Małgorzata Skura (pod red.) , Michał Lisicki (pod red.)

Zabawy i zadania dla starszych przedszkolaków

60,40 zł Brutto

57,52 zł Netto

check W magazynie
tag_faces 121 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla starszych przedszkolaków

  • Orientowanie się w przestrzeni
  • Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości
  • Miary

59 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo kart pracy oraz kart demonstracyjnych, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: orientowania się w przestrzeni, cech wielkościowych i porównywanie wielkości, miar.

Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!

Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).

Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.

Orientowanie się w przestrzeni - wskazywanie i nazywanie kierunków od siebie, drugiej osoby, przedmiotu, na kartce papieru, rysunku i siatce. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla lepszego rozumienia położenia obiektów w przestrzeni, komunikowania się z innymi, uczenia się czytania i pisania, rozumienia względności spostrzeżeń i zmian typu przesunięcie i obrót, rozwoju myślenia, w tym - rozumowania operacyjnego.

Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości - przedszkolaki zbierają doświadczenia w wyróżnianiu, nazywaniu, stosowaniu cech wielkościowych obiektów. Takie kompetencje są niezbędne przedszkolakom dla dostrzegania cechy obiektu, rozumienia, czym jest względność, posługiwania się myśleniem przez analogię, zrozumienia różnych miar, lepszego radzenia sobie z klasyfikowaniem.

Miary - przedszkolaki uczą się mierzenia i porównywania długości, wagi, pojemności oraz powierzchni obiektów. W ten sposób uczą się nie tylko nowych, praktycznych umiejętności, lecz także rozwijają się intelektualnie.

dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.

Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.

Szczegóły
Forum
9788326034275
Wydawnictwo
RAABE (FORUM)
Autor
Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.)
Data premiery
2014
ISBN
9788326034275
Format
A4
Stron
108
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)