Myślenie matematyczne. Liczenie i rachowanie  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Myślenie matematyczne. Liczenie i rachowanie

Małgorzata Skura (pod red.) , Michał Lisicki (pod red.)

Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków

49,90 zł Brutto

47,52 zł Netto

check W magazynie
tag_faces 100 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków

  • Liczenie i rachowanie
  • Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości
  • Myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwiązywanie problemów

52 propozycje zabaw i zadań, a dodatkowo karty pracy, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci trzy- i czteroletnich: liczenia i rachowania, cech wielkościowych i porównywania wielkości, myślenia przyczynowo-skutkowego i rozwiązywania problemów.

Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!

Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).

Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.

Liczenie i rachowanie - podstawą nauki liczenia i rachowania jest stosowanie reguły jeden do jednego. Stosując ją dzieci sprawdzają, czego lub kogo jest więcej/mniej/tyle samo. Mogą porównywać liczebności zbiorów, nie posługując się liczbami. Umiejętności te są dziecku niezbędne dla nauczenia się rachowania, zrozumienia pojęcia liczby, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także z różnymi sytuacjami problemowymi.

Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości - dzieci klasyfikują przedmioty ze względu na wielkość, długość i wysokość, porównują również odległości. Takie kompetencje są niezbędne przedszkolakom dla dostrzegania cechy obiektu, posługiwania się myśleniem przez analogię, zrozumienia różnych miar, lepszego radzenia sobie z klasyfikowaniem.

Myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwiązywanie problemów - dzieci uczą się określać, co było najpierw, a co potem (ciąg zdarzeń), określają warunki niezbędne do zaistnienia danego zdarzenia, rozwiązują problemy, które wymagają zastosowania pewnych, określonych narzędzi. Kompetencje te są potrzebne przedszkolakom dla zrozumienia zależności między skutkiem a przyczyną, przyswojenia pojęć matematycznych, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także różnymi problemami.

dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.

Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.

Szczegóły
Forum
9788326035029
Wydawnictwo
RAABE (FORUM)
Autor
Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.)
Data premiery
2014
ISBN
9788326035029
Format
A4
Stron
80
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)