Myślenie matematyczne. Rytmy. Liczenie i rachowanie
Małgorzata Skura (pod red.) , Michał Lisicki (pod red.)
Zabawy i zadania dla starszych przedszkolaków
40 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo kart pracy, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: rytmów, liczenia i rachowania.
Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!
Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).
Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.
Rytmy - dziecko dostrzega rytm, odtwarza go i samodzielnie kontynuuje, uczy się też przewidywać kolejne jego elementy. Te umiejętności są potrzebne dla zrozumienia reguł matematycznych i efektywniejszego uczenia się.
Liczenie i rachowanie - przedszkolaki zbierają doświadczenia w stosowaniu reguły jeden do jednego, która jest podstawą nauki liczenia i rachowania, liczą i odliczają przedmioty. Umiejętności te są dziecku niezbędne do nauczenia się rachowania, zrozumienia pojęcia liczby, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także z różnymi sytuacjami problemowymi.
dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.
Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.
- Producent
- RAABE (FORUM)
- Autor
- Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.)
- Data premiery
- 2014
- ISBN
- 9788326034251
- Format
- A4
- Stron
- 72
- Okładka
- miękka
feedback Zgłoś komentarz