Myślenie matematyczne. Klasyfikowanie. Orientowanie się w przestrzeni  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Myślenie matematyczne. Klasyfikowanie. Orientowanie się w przestrzeni

Małgorzata Skura (pod red.) , Michał Lisicki (pod red.)

Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków

49,90 zł Brutto

47,52 zł Netto

check W magazynie
tag_faces 100 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków

  • Klasyfikowanie
  • Orientowanie się w przestrzeni
  • Rytmy
  • Serie

44 propozycje zabaw i zadań, a dodatkowo karty pracy oraz karty demonstracyjne, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci trzy- i czteroletnich: klasyfikowania, orientowania się w przestrzeni, rytmów i serii.

Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!

Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).

Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.

Klasyfikowanie - porządkowanie obiektów według jednej lub kilku cech. Przedszkolaki uczą się opisywać cechy obiektów, tworzą kolekcje. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla zrozumienia sposobów, w jaki uporządkowana jest rzeczywistość wokół dziecka, przyswojenia różnych pojęć, hierarchii klas, poszerzenia słownika, zrozumienia różnych pojęć matematycznych.

Orientowanie się w przestrzeni - wskazywanie i nazywanie kierunków od siebie, drugiej osoby, przedmiotu, na kartce papieru i rysunku. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla lepszego rozumienia położenia obiektów w przestrzeni, komunikowania się z innymi, uczenia się czytania i pisania, rozumienia względności spostrzeżeń, rozwoju myślenia, w tym rozumowania operacyjnego.

Rytmy - dostrzeganie i kontynuowanie sekwencji rytmicznych stanowi podstawę do orientowania się w czasie, zrozumienia reguł matematycznych, nauki geometrii i efektywniejszego uczenia się.

Serie - porządkowanie obiektów według narastającej cechy, odwzorowywanie i układanie prostych serii jest niezbędne do nauki arytmetyki.

dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.

Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.

Szczegóły
Forum
9788326035012
Wydawnictwo
RAABE (FORUM)
Autor
Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.)
Data premiery
2014
ISBN
9788326035012
Format
A4
Stron
76
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)