O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2
O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych.
Pomoc terapeutyczna
sprawdzi się także w pracy z dziećmi:
niesłyszącymi,
dwujęzycznymi,
z afazją,
z autyzmem,
z dysleksją.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, by ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
Taki schemat jest efektywnym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swojego życia. W ten sposób stopniowo zaczyna rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? Pomoc logopedyczna
to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, a także rodziców i opiekunów.
feedback Zgłoś komentarz