O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2
Ewa Bielenda-Mazur , Zdzisława Orłowska-Popek
Ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych.
O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2
O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych.
Pomoc terapeutyczna
sprawdzi się także w pracy z dziećmi:
-
niesłyszącymi,
-
dwujęzycznymi,
-
z afazją,
-
z autyzmem,
-
z dysleksją.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, by ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
-
czyta opowiadanie,
-
analizuje ilustrację sytuacyjną,
-
wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.
Taki schemat jest efektywnym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swojego życia. W ten sposób stopniowo zaczyna rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? Pomoc logopedyczna
to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, a także rodziców i opiekunów.
- Producent
- WIR
- Autor
- Ewa Bielenda-Mazur, Zdzisława Orłowska-Popek
- Data premiery
- 2021
- ISBN
- 9788366804531
- Format
- A4
- Stron
- 72
- Nr katalogowy
- 32690
feedback Zgłoś komentarz