Relacje
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Pomoc podnosi sprawność lewej i prawej kory mózgowej, angażując przede wszystkim pola wzrokowe, kojarzeniowe i czołowe.
Pomoc Wykluczanie ze zbioru podnosi sprawność lewej i prawej kory mózgowej, angażując przede wszystkim pola wzrokowe, kojarzeniowe i czołowe.
Ćwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru, jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. W zadaniach wykorzystano materiał tematyczny (konkretny) i symboliczny/atematyczny (figury geometryczne). Ćwiczenia konkretne przygotowane zostały w trzech stopniach trudności, co oznaczono kolorami; zielonym, niebieskim i czerwonym.
Zadaniem ćwiczeń jest kształtowanie umiejętności:
Dziecko ma także okazję do kreatywnego tworzenia innych zbiorów na podstawie ustalonej przez siebie zasady. Takie indywidualne zabawy przygotowują dziecko do rozumienia i tworzenia rozbudowanych tekstów.
Zestaw składa się z 52 elementów podzielonych na materiał tematyczny i atematyczny. Do zestawu dołączona jest również instrukcja.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny).
Pomoc można wykorzystać do pracy z dzieckiem nad formowaniem myślenia przez analogię, warunkującego uczenie się reguł gramatycznych języka etnicznego i języków obcych.
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożonych dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych oraz dla osób dorosłych z afazją.
Zestaw może być wykorzystany do terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej oraz do stymulacji dzieci bez problemów rozwojowych, które były poddane nadmiernej stymulacji wysokimi technologiami wpływającymi na kompetencję społeczną.
feedback Zgłoś komentarz