Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

praca zbiorowa

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich...

65,00 zł Brutto

61,90 zł Netto

W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 130 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.

Szczegóły
Difin
9788380854628
Wydawnictwo
Difin
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2020
ISBN
9788380854628
Format
B5
Stron
326
Okładka
miękka
Zobacz także
chat Komentarze (0)