Nowe historyjki społeczne
Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Przewodnik oferuje praktyczne wskazówki dla nauczycieli pracujących z dziećmi z autyzmem w szkole. Podkreśla znaczenie jasnych poleceń, współpracy z zespołem szkolnym oraz szacunku dla indywidualnych potrzeb ucznia. Zwraca uwagę na to, że trudne zachowania nie definiują dziecka.
Szukasz skutecznych strategii pracy z dzieckiem z autyzmem w szkole? W tym przewodniku znajdziesz praktyczne porady i sugestie oparte na 15 typowych sytuacjach związanych z wyzwaniami, jakie napotykają uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Stosuj jasne i zrozumiałe polecenia. Dowiedz się, jak formułować instrukcje, by dziecko nie miało problemów z ich zrozumieniem.
Pracuj zespołowo. W proces edukacji dziecka z autyzmem powinni być zaangażowani wszyscy – współpraca z innymi nauczycielami, rodzicami i personelem szkoły jest kluczem do sukcesu.
Nie zmuszaj. Uwzględniaj indywidualne potrzeby dziecka, w tym jego trudności sensoryczne, aby praca w klasie była bardziej efektywna i przyjazna.
Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
– wykładowca pedagogiki i dydaktyki specjalnej osób z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwoju na Uniwersytecie w Bolzano. Od prawie 20 lat pracuje z osobami (i dla osób) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami złożonymi. Stale współpracuje ze stowarzyszeniami rodzin osób niepełnosprawnych, zajmuje się edukacją rodziców i opiekunów, a także superwizją terapii edukacyjnych opartych na dowodach. Odpowiada za program Centrum CTR dotyczący zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz współpracuje z CRS4 (Centrum Badań, Rozwoju i Studiów Wyższych). Jest autorem licznych artykułów naukowych, materiałów edukacyjnych, esejów i innych publikacji.
Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji.
Dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, z trudnościami w komunikacji i kontaktach społecznych.
Materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną.
Książka opisuje, jak naturalnie czytamy umysły innych, ale także zwraca uwagę, że dzieci z autyzmem mogą mieć trudności w tym procesie. Autor wyjaśnia, że specjalne mechanizmy umożliwiają nam interpretację zachowań i intencji innych ludzi, ale te mechanizmy mogą być zaburzone u osób z ASD.
Praktyczny przewodnik dla nauczycieli, który oferuje skuteczne strategie pracy z dziećmi z ADHD w szkole podstawowej. Zawiera zalecenia dotyczące dzielenia zadań na krótsze etapy, współpracy z innymi nauczycielami oraz unikania kar na rzecz wspierających metod. Kluczowym przesłaniem jest, że dzieci z ADHD mogą mieć trudności, ale nie są problemowe same w sobie.
feedback Zgłoś komentarz